Články / Reporty

Cut Copy a velikonoční lightshow

Cut Copy a velikonoční lightshow

Pavla Slezáková | Články / Reporty | 23.04.2014

Velikonoční pondělí přineslo malebnou nadílku v podobě australských Cut Copy, které ten večer podpořilo trio Deaths. Projekt ruského rodáka Igora Brusa jsem vyhlížela už dlouho dopředu, i když jejich spojení s Cut Copy mi přišlo trochu bizarní. Tvorba obou stojí na synthpopovém soundu, u Deaths je tahle škatulka konečná, zatímco Cut Copy kostru dále obalují v diskotékových rytmech osmdesátek. Lucerna Music Bar v rámci projektu Excelent Jukebox nabídla taneční extázi a přehlídku světel.

Teplý podvečer nijak nenasvědčoval útoku elektronických synthů ani divokých diskotékových beatů, příchod hodinu před otevřením klubu se v tomto případě zdál opravdu předčasný. Klub byl připraven na nevázanou párty, notoricky známé bariéry oddělující prostor před pódiem byly pryč, promítací plátno připraveno a pekelně rozžaté bannery na svých místech. Přesně načas se přišourali Deaths a atmosféra v klubu se najednou naplnila chladnou aurou. Trio působilo poněkud rozpačitě, stejně jako málo početné publikum. Podmanivé synthpopové tóny dotvářela basová linka, klávesy a zpěv s kytarou, které měl v režii frontman Bruso. Křehké vokály se podmanivě smýkaly na vlnách tajemného soundu a čelily oněmělým tvářím, podobně jako téměř nulová komunikace ze strany kapely. Vyměřená půlhodina byla tak akorát, aby přenechali prostor zkušenějším zabijákům.

Cut Copy si už nenechala ujít víceméně zaplněná Lucerna. S prvními tóny zahajovací We Are Explorers doslova přiskákal k mixážnímu pultu se svými spoluhráči komunikativní Dan Whitford a nastalá rozevlátá lightshow konkurovala večerním klubům široko daleko. Heslo Free Your Mind jasně zářící zpoza kapely si mnozí vyložili podle sebe, a tak i když byl koncert pod palcem pivního koncernu, ve vzduchu byla cítit zelená. Mezi vrcholy večera patřily skladby So Hauted, Sun God a Let Me Show You Love, při nichž měl své ruce nad hlavou snad celý sál. Promítací plátno střídalo zpomalené záběry explozí nebo abstraktní fotografie dolaďující písně. Tim Hoey třímající Fenderova jaguára se nechal strhnout atmosférou a házel sebou po pódiu, na závěr vstoupil do kotle a zapojil hlasivky příchozích. Setlist obsahoval největší hity z celé diskografie, ovšem logicky měla navrch poslední deska. Závěrečná Lights and Music pak rozjetý kolotoč tance zabrzdila až příliš předčasně.

Devadesátiminutová pařba na vybrané rytmy přinesla nerušený odvaz. S podivem je, že netrvala déle, jeden přídavek vyprahlé fanoušky nemohl uspokojit.

Info

Cut Copy (aus) + Deaths
21. 4. 2014, Lucerna Music Bar, Praha

foto © kurabeznohy

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Zažehnout plamen (Jazz Goes To Town, 2024)

Veronika Miksová 17.10.2024

Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.

V úkrytu zvuku (A Place to Bury Strangers)

Martin Šmíd 16.10.2024

Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace