Pavla Slezáková | Články / Reporty | 23.04.2014
Velikonoční pondělí přineslo malebnou nadílku v podobě australských Cut Copy, které ten večer podpořilo trio Deaths. Projekt ruského rodáka Igora Brusa jsem vyhlížela už dlouho dopředu, i když jejich spojení s Cut Copy mi přišlo trochu bizarní. Tvorba obou stojí na synthpopovém soundu, u Deaths je tahle škatulka konečná, zatímco Cut Copy kostru dále obalují v diskotékových rytmech osmdesátek. Lucerna Music Bar v rámci projektu Excelent Jukebox nabídla taneční extázi a přehlídku světel.
Teplý podvečer nijak nenasvědčoval útoku elektronických synthů ani divokých diskotékových beatů, příchod hodinu před otevřením klubu se v tomto případě zdál opravdu předčasný. Klub byl připraven na nevázanou párty, notoricky známé bariéry oddělující prostor před pódiem byly pryč, promítací plátno připraveno a pekelně rozžaté bannery na svých místech. Přesně načas se přišourali Deaths a atmosféra v klubu se najednou naplnila chladnou aurou. Trio působilo poněkud rozpačitě, stejně jako málo početné publikum. Podmanivé synthpopové tóny dotvářela basová linka, klávesy a zpěv s kytarou, které měl v režii frontman Bruso. Křehké vokály se podmanivě smýkaly na vlnách tajemného soundu a čelily oněmělým tvářím, podobně jako téměř nulová komunikace ze strany kapely. Vyměřená půlhodina byla tak akorát, aby přenechali prostor zkušenějším zabijákům.
Cut Copy si už nenechala ujít víceméně zaplněná Lucerna. S prvními tóny zahajovací We Are Explorers doslova přiskákal k mixážnímu pultu se svými spoluhráči komunikativní Dan Whitford a nastalá rozevlátá lightshow konkurovala večerním klubům široko daleko. Heslo Free Your Mind jasně zářící zpoza kapely si mnozí vyložili podle sebe, a tak i když byl koncert pod palcem pivního koncernu, ve vzduchu byla cítit zelená. Mezi vrcholy večera patřily skladby So Hauted, Sun God a Let Me Show You Love, při nichž měl své ruce nad hlavou snad celý sál. Promítací plátno střídalo zpomalené záběry explozí nebo abstraktní fotografie dolaďující písně. Tim Hoey třímající Fenderova jaguára se nechal strhnout atmosférou a házel sebou po pódiu, na závěr vstoupil do kotle a zapojil hlasivky příchozích. Setlist obsahoval největší hity z celé diskografie, ovšem logicky měla navrch poslední deska. Závěrečná Lights and Music pak rozjetý kolotoč tance zabrzdila až příliš předčasně.
Devadesátiminutová pařba na vybrané rytmy přinesla nerušený odvaz. S podivem je, že netrvala déle, jeden přídavek vyprahlé fanoušky nemohl uspokojit.
Cut Copy (aus) + Deaths
21. 4. 2014, Lucerna Music Bar, Praha
foto © kurabeznohy
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.