Ichor | Články / Reporty | 10.07.2017
Devátý ročník Creepy Teepee, přehlídka rozmanitosti se vším všudy, často nezapomenutelné setkání příznivců nových i novostarých hudebních tvarů a hran. Letošní lineup sliboval značně apokalyptický nádech - kromě digitálních plamenů armagedonu to byly zdánlivě nesouvisející, dekádu až dvě zapomenuté odrůdy klubové hudby, v čele s resuscitací dancehallu přetavujícího reggae rytmy do elektronického soundu.
Vitamína je vedle dalších festivalových areálů takřka oáza - nehrozí stísněnost, ani Babylon příliš rozlehlého prostoru. Výborná kuchyně AVU jako vždy bez debat, stánek naproti zajišťoval patřičně naspeedovaný (čti kávový) režim a stihnout se tak dal kompletní program.
I přes úvodní nemilosrdnou bouřku a problémy s elektřinou odstartoval páteční lineup víceméně včas, první dvě česká jména pomalu připravovala účastníky na nepředvídatelné kulturní výhybky. Pink Gloves usilují o sběr toho nejlepšího z osmdesátých let, ale ven proudilo nemálo křeče i kalkulu, svou roli hrála i lehká nesehranost, technické neduhy jim nepřidaly. Shoegazoví Mancuso, pětice s vizáží rockových dinosaurů zahrála naprosto přesvědčivý a kompaktní našláplý shoegazeový set. Jakákoliv líbeznost vzápětí opadla s vystoupením 111X - během setu finského producenta přicházely vize hořících lesů a aut i bez vizuálního dovysvětlení, nemelodické industriální podklady se postupně rozpouštěly, aby se chvílemi přenesly do jemných syntezátorových ploch a naopak. Chladnou smršť ve vnitřním prostoru Vitamíny rozjasnila Bad Gyal, dancehall vybroušený k dokonalosti, přísné testování hranic nadsázky, stejně jako sklonů k nařčení z lascivnosti. Sorry guys, I don’t know how to sing without autotune.
Priests jako předem kultovní kapela znamenala jemný balanc mezi postpunkem a jednoduchým, osekaným indie rockem. Maximální nasazení každého člena se rovnalo spoustě vnitřní energie do dalších několika týdnů; pocit, který u podobných garážových svébytně charismatických projektů nedokážete popsat ani sami sobě. Myšlenka byla ve vzduchu dlouho a bez problému jí udržel i Abdu Ali s osobitým pojetím queer-rapové scény. DJ Earl potom během svého setu rozkryl úzké spojení současných klubových forem tak, že například i balanc mezi breakbeatem a trapem zněl zcela přirozeně. Drain Gang, švédští mistři autotuneové sladkobolné melancholie, připravili živnou půdu pro jeden z největších zážitků festivalu.
Amnesia Scanner předvedli nečekaně krotkou, ale o to sugestivnější show. Jedovaté samplování hlasů a všechny technologicky dystopické a přitom zvláštně noblesní vize v tradičně kryptickém hávu, Massive Attack of the 10’s? Yung Sherman klidnějším DJ setem uklidnil, ještě před závěrečným a podobně naladěným Kry z Polska stihl důkladně atmosféru rozetnout Violence. Démon z Výmaru se zpočátku prezentoval nevinnou produkcí, aby postupným přibíráním epileptických a industriálních prvků zadupal všechno kolem do země. Kouzlo letošního Creepy Teepee bylo všude kolem a dění dalšího dne bylo slibné zrovna tak jako nepředvídatelné.
Creepy Teepee 2017
7. - 9. 7. 2017 Vitamína, Kutná Hora
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.