Články / Reporty

Digitální plameny armagedonu a ty další (Creepy Teepee)

Digitální plameny armagedonu a ty další (Creepy Teepee)

Ichor | Články / Reporty | 10.07.2017

Devátý ročník Creepy Teepee, přehlídka rozmanitosti se vším všudy, často nezapomenutelné setkání příznivců nových i novostarých hudebních tvarů a hran. Letošní lineup sliboval značně apokalyptický nádech - kromě digitálních plamenů armagedonu to byly zdánlivě nesouvisející, dekádu až dvě zapomenuté odrůdy klubové hudby, v čele s resuscitací dancehallu přetavujícího reggae rytmy do elektronického soundu.

Vitamína je vedle dalších festivalových areálů takřka oáza - nehrozí stísněnost, ani Babylon příliš rozlehlého prostoru. Výborná kuchyně AVU jako vždy bez debat, stánek naproti zajišťoval patřičně naspeedovaný (čti kávový) režim a stihnout se tak dal kompletní program.

I přes úvodní nemilosrdnou bouřku a problémy s elektřinou odstartoval páteční lineup víceméně včas, první dvě česká jména pomalu připravovala účastníky na nepředvídatelné kulturní výhybky. Pink Gloves usilují o sběr toho nejlepšího z osmdesátých let, ale ven proudilo nemálo křeče i kalkulu, svou roli hrála i lehká nesehranost, technické neduhy jim nepřidaly. Shoegazoví Mancuso, pětice s vizáží rockových dinosaurů zahrála naprosto přesvědčivý a kompaktní našláplý shoegazeový set. Jakákoliv líbeznost vzápětí opadla s vystoupením 111X - během setu finského producenta přicházely vize hořících lesů a aut i bez vizuálního dovysvětlení, nemelodické industriální podklady se postupně rozpouštěly, aby se chvílemi přenesly do jemných syntezátorových ploch a naopak. Chladnou smršť ve vnitřním prostoru Vitamíny rozjasnila Bad Gyal, dancehall vybroušený k dokonalosti, přísné testování hranic nadsázky, stejně jako sklonů k nařčení z lascivnosti. Sorry guys, I don’t know how to sing without autotune.

Priests jako předem kultovní kapela znamenala jemný balanc mezi postpunkem a jednoduchým, osekaným indie rockem. Maximální nasazení každého člena se rovnalo spoustě vnitřní energie do dalších několika týdnů; pocit, který u podobných garážových svébytně charismatických projektů nedokážete popsat ani sami sobě. Myšlenka byla ve vzduchu dlouho a bez problému jí udržel i Abdu Ali s osobitým pojetím queer-rapové scény. DJ Earl potom během svého setu rozkryl úzké spojení současných klubových forem tak, že například i balanc mezi breakbeatem a trapem zněl zcela přirozeně. Drain Gang, švédští mistři autotuneové sladkobolné melancholie, připravili živnou půdu pro jeden z největších zážitků festivalu.

Amnesia Scanner předvedli nečekaně krotkou, ale o to sugestivnější show. Jedovaté samplování hlasů a všechny technologicky dystopické a přitom zvláštně noblesní vize v tradičně kryptickém hávu, Massive Attack of the 10’s? Yung Sherman klidnějším DJ setem uklidnil, ještě před závěrečným a podobně naladěným Kry z Polska stihl důkladně atmosféru rozetnout Violence. Démon z Výmaru se zpočátku prezentoval nevinnou produkcí, aby postupným přibíráním epileptických a industriálních prvků zadupal všechno kolem do země. Kouzlo letošního Creepy Teepee bylo všude kolem a dění dalšího dne bylo slibné zrovna tak jako nepředvídatelné.

Info

Creepy Teepee 2017
7. - 9. 7. 2017 Vitamína, Kutná Hora

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Křičet, brečet, skákat (Touché Amoré)

Marek Hadrbolec 05.02.2025

Hodinové vystoupení je plné temných mraků. Jeremy křičí a plní vzduch černými obláčky – větami o bolesti, ztrátách, smutku a každodenní nespokojenosti.

CTM II.: Berghain trochu jinak

Vojta Chmelík 03.02.2025

Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: To, co léčí (Sonic Herbalism)

Alžběta Sadílková 31.01.2025

Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…

CTM I: Večery v krematoriu

Vojta Chmelík 29.01.2025

Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Návrat k primárním pudům (AfrikaBurn)

Kristina Kratochvilová 29.01.2025

Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Venite a casa! (Hudební scéna v Buenos Aires)

Krištof Budke 27.01.2025

Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Děti, které nesměly dospět (Disneyho dětské hvězdy)

Julia Pátá 27.01.2025

Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace