Ichor | Články / Reporty | 12.07.2017
Třetí, závěrečný den Creepy Teepee. Zvědavosti neubývá, uši unavené industriálním třeskem i klubovými basy jsou to nejmenší. Program začíná relativně nevinně - Mollyho neúnavná synťáková štreka osmdesátými léty i australská garáž Boytoy hrají k oddechu, ale ani v nejmenším jen na pozadí. DJ Katapila s neuvěřitelným signature notebookem představoval svým pendlováním mezi reinterpretací rytmů rodné Ghany a pouťovými hity jeden z nejbizarnějších zážitků festivalu. Mezitím na vnitřní stagi Cou Cou Chloe, jedno z nejčerstvějších producentských jmen. Její hladce industriální ozvuky klubových žánrů naživo překvapivě doplňoval zpěv, překrucován a efektován v reálném čase. Mezi relativně bezstarostným odpoledním programem šlo také o první signál, který předznamenal temnou stranu večera, temnější než noc.
Agent Bla přijeli ze Švédska a nezúčastněný přístup “deathpopové” kapely byl vyhnán do krajnosti - dorazili bez jediného nástroje a na pódiu jako kdyby ani nechtěli být. Jakkoliv se dá podobná situace přijmout s nadhledem a fascinací, unylá tvorba koncert nepodržela. Poněkud jiným charismatem si získal publikum maximálně civilní WICCA PHASE GBC ETERNAL, další trapový ekvivalent valia, a to dokonce bez autotunu. Bez toho by se ovšem neobešla netradiční virální senzace, královna laciných španělských atributů La Zowi, jejíž osobitá flow doprovázená videi byla jedním z nejzajímavějších momentů vůbec.
Vevnitř se mezitím schylovalo ke skromnému zkázonosnému zážitku. Empire Line předvedli nepřetržitý temný dusot, hudbu osekanou na noise a trýznivé beaty prolamoval démonicky zefektovaný hlas zlověstně oděného Isaka Hansena. Nejhlasitější vystoupení předtím ani potom už nikdo nepřekonal. Sega Bodega tak už jen skládal střípky právě rozcupované civilizace tanečněji orientovaným setem, v čemž s výjimkou nevyzpytatelných Tempelhof pokračovali i ostatní. Kontrast destruktivní a klubové hudby, jakož i jejich spojení, byly stěžejním pojítkem letošního ročníku, relevance je naprosto zřejmá. Jednotný závěr sice už tolik ne, ale snadno přijdou na mysl zdánlivě nesouvisející slova “rezidenta” Creepy Teepee, Yvese Tumora: Sometimes you need to completely collapse to be able to rebuild.
Creepy Teepee 2017
7. - 9. 7. 2017 Vitamína, Kutná Hora
foto © Creepy Teepee
Marek Hadrbolec 05.02.2025
Hodinové vystoupení je plné temných mraků. Jeremy křičí a plní vzduch černými obláčky – větami o bolesti, ztrátách, smutku a každodenní nespokojenosti.
Vojta Chmelík 03.02.2025
Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.
Alžběta Sadílková 31.01.2025
Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…
Vojta Chmelík 29.01.2025
Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...