Jakub Béreš | Články / Reporty | 20.08.2016
Disclosure měli svůj koncert původně odehrát už v únoru, bohužel kvůli komplikacím s halou jej museli pár minut před začátkem zrušit. Pořadatelé z Fource Entertainment naštěstí obratem vyjednali nové datum i nové místo - Forum Karlín. To disponuje nejen ideálním prostorem a technickými standardy, od vzduchotechniky po čistý zvuk, ale i dostatečným množstvím barů, kterých si takový koncert žádá dvojnásob.
Od prvního probliknutí masivních světel bylo jasné, že koncert britských bratrů bude především jedna velká audiovizuální party. Pokud jste přišli pouze s ambicí stát se na hodinu a půl králem či královnou parketu, zatančit si na známé písně, tak jste museli odcházet nadmíru spokojení. Disclosure totiž servírovali jeden hit za druhým, navíc povětšinou pouze v lehké úpravě zvýrazňující taneční linku nebo úderný beat. V setlistu se tak našel prostor především na písně se slavnými vokálními hosty. S těmi však šlo během živé show pracovat nápaditěji, než je pouze pouštět bez gradace a jakékoliv větší logiky. Kromě F for You se zpěv nepatřičně topil v halfplaybacku a podkladu a působil téměř zbytečně.
Bohužel se tak nedostalo na starší našláplé kousky bez vokalistů jako Grap Her nebo Apollo, které nápaditě pracují s klubovým housem. Show byla popovým spektáklem, jenž zanevřel na samotné počátky kapely. Tomu odpovídala i vizuální show v čele s obří světelnou stěnou protaženou přes celé pódium a několika vznášejícími se reflektory, které poletovaly nad dvojicí muzikantů. Ti se usídlili za nástroji, které byly upevněny na kulatou konstrukci připomínající vesmírné plavidlo. Celý vizuál ale dával smysl pouze chvílemi, a to tehdy, kdyý se ho podařilo sladit s tempem a náladou písní. V úvodní White Noise se celá scéna zbarvila do bíla a v závěrečné Latch zase nabídla několik známých obrysů tváře z přebalu první desky Settle. Jinak nezaujala. Vyjímkou byla píseň Willing & Able, když se za zády muzikantů objevovaly černobílé siluety zpěváka Kwabse. Naopak nejtrapnější bylo, když se na stěnu promítala ve zpomalených záběrech samotná kapela.
Nevím, co se to v Praze poslední dobou děje, ale na každé druhé party je vměstnán stánek s občerstvením. Nejsem proti, na dlouhých akcích určitě přijdou vhod, ale na klasickém koncertu, kdy po jeho skončení musíte opustit prostor, protože se v něm nic neděje, smysl nedávají. Tím spíše, když prodáváte párky v rohlíku a smrdí to kolem vás jak na nádraží nebo u školního bufetu. K celé akci tak nejvíce pasuje slůvko průměrná. Průšvih to nebyl, ale nic navíc taky nikdo nepředvedl. Přitom by stačilo udělat pár odvážnějších úprav songů nebo proházet setlist... Společně s vůní parků u vchodu nás Disclosure vrátili do pubertálních let, když jejich set připomínal školácké oťukávání s elektronikou.
Disclosure (uk)
18.8. 2016 Forum Karlín, Praha
Foto © Romana Kovacsová
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.