Ivana Sváčková | Články / Reporty | 04.04.2016
Chladný aprílový pátek se láme ke konci. Dnes se Flédou nesou ozvěny večírku elektronické hudby Echoes, kterému vévodí polská formace Bokka v závěsu s českými Dirty Picnic a HRTL a slovenským Herzog Herzog. Ač se start koncertů na velké stagi posouvá až na půl jedenáctou, hrají Dirty Picnic pro střídmě naplněný sál, různorodá směska od hipsterů po businessmany zaostává na baru. Trojčlenná místní banda si pohrává s řadou syntezátorů, počítačovými rytmy a kytarou, jejíž zvuk transformují efekty na měkké disco tóny. Škoda, ostřejší kytarový riff by celý set oživil. Byť mají Dirty Picnic atributy k tomu, aby roztančili sál a naladili na další kapely, je vystoupení rozpačité a chemie mezi pódiem a publikem zkrátka nefunguje. Jako by si chlapci ještě nebyli jistí, jakou cestou to stočit, a tak místo jedné roviny obsazují rovnou všechny – disco beaty skládají přes techno dunění, k tomu dreampopové vlnky a vše potírají lepivým zpěvem, jež song co song zmutovává skrze jiný efekt. Hutné a překombinované.
O další support se na velké stagi pokouší Herzog Herzog, brněnský HRTL mu ale ve vedlejším malé sále dává, minimálně co do fanouškovské základny, s přehledem na frak. Domácí půda a nedávná výhra hudebního ocenění Anděl za elektronické album Dataloss Leoši Hortovi očividně prospívá. Oproti mdlému vystoupení na Kosmospielu v Kabinetu Múz dnes na Flédě vytáčí knoflíky o tři sta šedesát stupňů. Úderná analogová elektronika má v podání HRTL dronový spád. Na konci května pořádá společně s partou z Bastl Instruments a Noise.kitchen festival elektronické hudby a nástrojů Synth Meeting, zapište si do diářů.
V barvách pětičlenné polské skupiny Bokka mluvíme o stříbrném hřebu večera. Poté, co se jim na Colours of Ostrava povedlo ohromit dvacetitisícový dav, měli na Flédě už trochu předpřipravenou půdu. Otevírací Unspoken z loňského alba Don´t Kiss and Tell festivalový úspěch potvrzuje – Bokka drží v rukou silný pop s potenciálem stát se hitem. Publikum se bez menšího přemlouvání nechává strhnout, energie teče oběma směry. Uniformní lesklé overaly v kombinaci se zrcadlovými maskami si kapela nasadila nejprve jen na otestování reakcí, ale časem je přetvořila v poznávací značku. Otázka je, zda zprvu hravá image nepřeroste v rutinu. Zatím ale baví. Town of Strangers se hodinovému setu vymyká – ač platí za největší hit, postrádá poprockovou prvoplánovost a naopak dává vyniknout zastřenému vokálu podobnému Lykke Li.
Na elektronikou říznutý cover Love Will Tear Us Appart se zvedá les rukou, Bokka dotahuje image vesmírných cestovatelů do konce a skrze počítač napojený na projektor vyťukává děkovná slova. Závěrečná fotka s publikem jako poněkud laciný projev náklonnosti.
Echoes: Bokka (pl), Dirty Picnic (cz), HRTL (cz), Herzog Herzog (sk)
1. 4. 2016, Fléda, Brno
foto © Matěj Krč
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.