Články / Reporty

Elekce – záslužná, ale bez patřičné odezvy

Elekce – záslužná, ale bez patřičné odezvy

Jakub Béreš | Články / Reporty | 08.06.2015

V sobotu proběhl v pražské MeetFactory třetí ročník festivalu Elekce, který se zaměřuje na mladé tuzemské elektronické umělce. Heslem letošního ročníku byla spolupráce, a tak se na hlavním pódiu představili pražský producent Aid Kid spolu s Murder Bear Doug a zpěvačkou Irou Mimosou nebo Tom Holič + HRTL.

Mimo hlavní dění ve velkém sálu si organizátoři připravili venkovní stage, na které byl k vidění například P h a r a o h - ten bavil návštěvníky během čekání na headlinery, kteří měli půl hodiny zpoždění. Skvělý mix deep housu s prvky minimalistického techna zněl do prázdného prostoru, protože většina návštěvníků byla teprve na cestě. Zajímavým zpestřením bylo promítání filmů a diskuze s hudebníky moderovaná Jonášem Zbořilem, členem kapely Sundays On Clarendon Road (která se mimo jiné představí na Full Moon stagi během Colours of Ostrava).

Festival dává prostor i projektům, které se pohybují na hraně elektronických žánrů, tudíž jsme mohli vidět moravskou indie elektronickou sestavu Fred Madison. Jedná se o jeden z objevů Rádia Wave, který má slibnou budoucnost. Jejich největší předností je uvolněný a bezstarostný zvuk, kterého umí dosáhnout i během živého hraní. Hráli s lehkostí, jenž přivolávala letní náladu, o níž měl, mimo jiné, tenhle (jednodenní) festival být. Správnou festivalovou atmosféru dodal i stánek nového pražského bistra Hot God, který mění klasické párky v rohlíku na pokrm hodný sdílení na instagramu.

Vrcholem večera bylo vystoupení trojice v čele s Aid Kidem. Nešlo o recyklaci starých písní, ani o předělávky z nedávné desky, ale o vytvoření nového materiálu speciálně pro Elekci. Dle jejich slov by jim bylo líto skladby nezahrát znovu, takže budou další společná vystoupení – a že je na co se těšit. Minimalistické alternativní elektro je doprovázeno melancholickými, anglicko-francouzskými vokály Iry Mimosy a celá tvorba lehce připomíná poslední dvě desky Lenky Dusilové s Baromantikou, jejíž písně Aid Kid v minulosti remixoval. Rozdíl je v důrazu na jemnou elektronickou linku, zpěvaččin zpěv ji tady pouze podkresluje. Rušivým elementem bylo pestrobarevné světlo, které v první polovině setu utopilo muzikanty i s decentní dekorací. Klidnému vystoupení nehrálo do karet ani místo v line-upu - trio dohrálo kolem půl dvanácté a v pozdní hodině většinu diváků téměř uspal.

O rychlé probuzení se postaral další headliner, brněnské duo Tom Holič + HRTL a jejich hravý písňový set. Živost mu dodávaly Tomovy vokály nebo trumpeta, které spolu s odlehčeným soundem vytvářely alternativu k minimalistickým vystoupením. Tady nešlo o klasické djování, i když k tomu vyzněním nebylo daleko. Z velkého sálu se zábava přesunula do divadelní místnosti, kde z oblaku dýmu prosvítala pouze malá červená dekorace nad hlavami djů. Svůj temný set tu odehrála i dvojice muzikantů z Českých Budějovic Trojan Horses se svým hitem Trojan Night.

Organizátorům se podařilo na jednu noc sjednotit tuzemské naděje alternativní elektronické scény. Ty se, stejně jako celý festival, za pár let vyvinuly a jsou schopné konkurovat zahraničním interpretům, kteří vlivem malých promotérských skupin přijíždějí do metropole čím dál častěji.

Info

Festival Elekce 2015
6.6. 2015 MeetFactory, Praha
foto © Kateřina Motýlová

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace