Michal Smrčina | Články | 25.05.2017
Blížila se desátá večer, ale brněnskému Kabinetu Múz se ruch vyhýbal, jen hloučky lidí před ním naznačovaly, že se k něčemu schyluje. DJ Alyaz mezitím hrál pro poloprázdný klub, přestože atmosféru nastolil vhodnou – od rapu k poctivé klubové elektronice. Zpočátku tomu nic nenasvědčovalo, ale hlavní sál se nakonec dařilo zaplnit relativně novému zástupci labelu Big Boss, Maniakovi. Na úvodní tracky pod pódiem postávaly jen čtyři duše, což brněnský rapper glosoval s úsměvem: „Uděláme si hezké pondělí plné lásky.“ Zvuk jak se patří, rap odsýpal, posluchači se rozehřívali, hlášky mezi skladbami oscilovaly mezi vtipem a úsměvnou trapností. Roli předskokana splnil dobře a deklarovaný cíl pro ten večer „make Monday great again“ byl už jen kousek od naplnění. Alyaz se nehnul od pultu a vyplnil pauzu energickým, současným intermezzem, v Kabinetu začínalo být horko, přední řady houstly.
Tommy Genesis je v Česku jako doma a její dlouhohrající prvotina World Vision by se už mohla zajídat, ale rapperka stále plní kluby už od své premiéry na Creepy Teepee. Genesis vkročila nebo spíše skočila na stage a věrné skupinky fans spustily. Těžko uchopitelný, svébytný female fetish rap přitáhl ženské příznivkyně, které se postaraly o poctivé přijetí. Zdánlivě jemné děvče s prořízlým jazykem začalo mlčky tančit na úvodní skladbu a show začala. Jestli při domácím poslechu zní Genesis jen dobře, pravý potenciál ukazuje při živých vystoupeních – energie, útočnost i milá slova vděku, stmelující atmosféra zasvěceného davu („I'm the shepherd of my flock fuck the rest...”), ale i nebezpečná individualita.
fotogalerie z koncertu zde
Už úvodní hit zahustil atmosféru a dal zbytku večera jasný směr, hitový potenciál skladeb fungoval, ačkoli šlo o známý obsah debutu. Genesis checkovala do lesa vztažených rukou, jednu z nich chytla a držela po dobu několika naléhavých slok. Došlo i na novější song Empty, který znovu škrtá zaryté heteronormativy. Nešlo o jedinou ukázku z nadějného pokračování plánované trilogie World Vision. Bohatá nadílka přídavků nekončila, nálada v sále neklesala.
Tommy Genesis (ca), Maniak, Alyaz, Babypool
22. 5. 2017, Kabinet Múz, Brno
foto © vrbaak
Jiří V. Matýsek 20.12.2024
Do světa písničkářů se noří nová publikace novináře, muzikanta a pečlivého lovce příběhů písní Michala Bystrova Hvězdy v polostínu. Nabízí stovku portrétů písničkářů ze šedesátých let.
redakce 19.12.2024
Bohatá diskografie zahrnuje meditativní neoklasická alba vydaná u prestižních labelů.
Matej Žofčín 18.12.2024
Keď internet objavil na Bandcampe jeho album To See the Next Part of the Dream, ľudia o ňom na stránkach ako Rate Your Music a Reddit nevedeli prestať rozprávať.
Martin Zoul 17.12.2024
Jsou tabu a tabu. Některá se zhroutí při sebedrobnějším otočení dějinného soukolí, jiná působí dojmem monolitu, do kterého byly při vzniku člověka vyryty základní zákony lidství.
redakce 16.12.2024
Jaké hudební tipy nám dal začínající autor a fanoušek popkultury vyžívající se v antihrdinech?
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Michal Pařízek 13.12.2024
Nikol Bóková vydává svoje Feathers zítra, dneska večer na Radiu 1 si dáme jednu ve světové premiéře. Feathers, peříčka.
Libor Galia 12.12.2024
Nejintimnější, a zároveň nejtajemnější hudební festival v Česku? Co z něj zůstalo a jaké to bylo, jaké to bude, v rozhovoru se dvěma zakladateli. Miro.
Minka Dočkalová 12.12.2024
Hra o čtyřech hercích není pro divadelní uskupení Bazmek entertainment nic neobvyklého, prvek interaktivity mě děsil jen zpola, i když LARPy spíš nemusím.
redakce 11.12.2024
Nahrávka je o tom, jak se dostat z toxického vztahu, a vznikla během dvou let na cestách autobusem. Hudba jak na taneční parket, tak na dlouhou jízdu.