keša | Články / Reporty | 03.08.2015
Poslední projekce němého filmu Alfreda Hitchcocka na Letní filmové škole, dnes se zakončuje filmem Rozmary bohaté ženy z roku 1928. A máme tady další komedii, kde je Hitchcock typický ve špízlování svých hrdinů, ale dějově pro diváka, který zná jen Ptáky a Psycho, úplně jinde.
Nylon Jail už neexistují, z kapely zbývá na pódiu duo doplněné dalším muzikantem z nově vznikající formace, film doprovází kytarou, basou a samply. Snímek nese v originále název Champagne a šampaňským taky začíná – kamera projíždí nalitou sklenicí. Prostředí lodní restaurace doprovází taneční beat, který se střídá s efektovanou kytarou, zazní i nevýrazný zpěv v češtině. Ruch na ulici je věrný ruchu na ulici, psací stroj v kanceláři je nazvučen přednahraným klapotem klávesnice. Myšlenky úředníka vtipně doplňuje mluvené slovo, ostatní muzikanti jsou zticha. Country Nylon Jail občas zavane kytarovým slidem. Hudba běží pořád dál, jednotlivé motivy se neopakují, pod plátnem se improvizuje. Muzika oživuje film, který se odehrává především ve společenských místnostech, restauracích a v tanečních sálech.
Ex-Nylon Jail dostali těžkou roli, žádné psycho se nekoná, dějová linie je slabá, žádné zásadní zvraty nebo záběry, které by podněcovaly muzikanty k výraznější dynamice. Doprovod ale vůbec nenudí, má své vlastní tempo, bez kterého bych pravděpodobně usnul na začátku a vzbudil se až na konci, kdy se opět nalévá šampaňské.
Letní filmová škola 2015:
Film a živá hudba: Němý (restaurovaný) Alfred Hitchcock
Rozmary bohaté ženy (1928), hudební doprovod: ex-Nylon Jail
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.