Články / Reporty

Film a živá hudba: Alfred Hitchcock vs. ex-Nylon Jail

keša | Články / Reporty | 03.08.2015

Poslední projekce němého filmu Alfreda Hitchcocka na Letní filmové škole, dnes se zakončuje filmem Rozmary bohaté ženy z roku 1928. A máme tady další komedii, kde je Hitchcock typický ve špízlování svých hrdinů, ale dějově pro diváka, který zná jen Ptáky a Psycho, úplně jinde.

Nylon Jail už neexistují, z kapely zbývá na pódiu duo doplněné dalším muzikantem z nově vznikající formace, film doprovází kytarou, basou a samply. Snímek nese v originále název Champagne a šampaňským taky začíná – kamera projíždí nalitou sklenicí. Prostředí lodní restaurace doprovází taneční beat, který se střídá s efektovanou kytarou, zazní i nevýrazný zpěv v češtině. Ruch na ulici je věrný ruchu na ulici, psací stroj v kanceláři je nazvučen přednahraným klapotem klávesnice. Myšlenky úředníka vtipně doplňuje mluvené slovo, ostatní muzikanti jsou zticha. Country Nylon Jail občas zavane kytarovým slidem. Hudba běží pořád dál, jednotlivé motivy se neopakují, pod plátnem se improvizuje. Muzika oživuje film, který se odehrává především ve společenských místnostech, restauracích a v tanečních sálech.

Ex-Nylon Jail dostali těžkou roli, žádné psycho se nekoná, dějová linie je slabá, žádné zásadní zvraty nebo záběry, které by podněcovaly muzikanty k výraznější dynamice. Doprovod ale vůbec nenudí, má své vlastní tempo, bez kterého bych pravděpodobně usnul na začátku a vzbudil se až na konci, kdy se opět nalévá šampaňské.

Info

Letní filmová škola 2015:
Film a živá hudba: Němý (restaurovaný) Alfred Hitchcock
Rozmary bohaté ženy (1928), hudební doprovod: ex-Nylon Jail

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace