redakce | Články / Profily | 14.04.2019
„V Austrálii je veliká country scéna, nebo spíš dvě scény: oficiální, odporně naleštěná podle amerického pop country vzoru, a pak ta druhá, temnější, ovlivněná outlaw country. Ta naše,“ říká i o svých přátelích Cash Savage, a tak se letos australský Divoký západ vrací do Ostravy. The Kill Devil Hills pochází z australského Fremantlu a takhle epicky se pojmenovali nikoli podle města v Severní Karolině, které se díky vhodnému podnebí stalo místem prvních letů bratří Wrightů, ale podle názvu kapitoly v knize amerického kritika Greila Marcuse, věnované Dylanovovu albu Basement Tapes.
Původně cowpunkové trio založil zpěvák a kytarista Brendan Humphries, který spolu s budoucími členy hvězdných The Drones začínal v polovině devadesátých let ve skupině the Gutterville Splendour Six. Původní trojice se postupem času rozrostla o další tři členy a smutnou mandolínu z debutu Heathen Songs (2004) střídala s každou další deskou čím dál větší dravost. „Děláme čím dál hlučnější alba a zpěvy už nejsou tak falešné,“ vtipkuje Humphries o hudebním vývoji kapely. Jak bobtnalo nástrojové obsazení, posouval se i její zvuk.
S druhým albem The Drought se tehdejší bubeník Steve Gibson posadil za kopák, přibylo svéráznosti a s žánrem spjaté drzosti. Následovníka s výstižným názvem Man, You Should Explode z roku 2009 už produkuje starý známý Burke Reid, producent podepsaný pod nahrávkami DZ Deathrays nebo Courtney Barnett, ale i zmíněných The Drones, a podtrhuje tak osobitou směs outlaw country, folku i blues, všechno pod rockovou střechou ve středním tempu. Snad zatím největšího ohlasu ze strany médií se dostalo předposlednímu albu In on Under Water, když jej britský deník The Guardian zařadil mezi 10 zásadních nahrávek australského undergroundu. „Nahráváme svoje desky potmě, proto jsou temné. Jednoduchý trik, paradox světla a zvuku. Ale zase bych to nepřeháněl, vždyť skoro 95 % západního umění staví primárně na tématech sexu a smrti. V tom tkví zeitgeist všeho, co děláme, s tím se těžko bojuje. Ale současná laciná produkce mě osobně znepokojuje mnohem víc než moje pochmurné texty.“ Držte si klobouky a zvedněte se od saloonového baru, zazní mýty a balady pro staré kovboje a zhýralé pistolníky, kteří přivezou stále aktuální album Pink Fit.
The Kill Devil Hills
fb interpreta
Živě:
Colours of Ostrava 2019
17. – 20. 7. 2019 12:00
Areál Dolní Vítkovice, Ostrava
fb událost
Jan Krejča 05.08.2024
Nepotlačovat emoce, touhy, ani chuť po zvukové dekonstrukci. Ve středu společně s Lakoon v Bike_Jesus.
Jiří Moravčík 08.07.2024
Tak jak ho podle něho Pánbůh umístil do nepatřičného těla, je mu těsné i flamenco a než by se jeho pravidly nechal omezovat, identifikuje se jako ex-flamenco. Letos na Colour…
Jan Krejča 29.06.2024
Každá osobnost bývá potomkem svého díla, každá osobnost bývá poměřována silou charizmatu. Ne každá však dosáhne ideální kumulace zkušenosti, přehledu a nadčasového přístupu v pozdějším věku.
redakce 22.03.2024
Hutné a pestré taneční rytmy doplňuje industriální produkce i jasně psychedelické poselství, daleko nejsou karibští experimentátoři a rukodělná elektronika Nyege Nyege.
redakce 21.03.2024
Projekt, za kterým stojí někdejší srbský kulturní publicista, bývalý člen noiserockové kapely Klopka za pionira a dua Pamba Vladimir Lenhart.
redakce 20.03.2024
Její rýmy vždy krájející správný beat s precizností skalpelu jsou jedním z nejvýraznějších exportních produktů Hakuna Kulala po boku dalších raperek jako MC Yallah.
redakce 20.03.2024
Pětice pokračuje v ADHD produkci scény okolo klubu Windmill (Black Midi, Squid), tamní kapely se nerozpakují mixovat téměř cokoli, co projde kolem nich.
redakce 19.03.2024
Fenomén anatolské psychedelie pronikl do širších kruhů před více než dekádou, skupiny jako Baba Zula jej prosadily mezi hudební fajnšmekry.
redakce 18.03.2024
Jejich improvizovaný, konfrontační způsob hraní v propojení s mluveným slovem je zbaven jakékoliv abstrakce a místo toho volí formu jasného, ritualistického apelu plného hněvu.
redakce 18.03.2024
Za jemnými elementy R&B, jazzu a neosoulu nasátými něžností a křehkostí na míru Lauryn Hill se skrývá prosté motto „be free. be kind“.