Články / Reporty

Grape 2016: Po roce… belgická dominance

Grape 2016: Po roce… belgická dominance

Martin Řezníček | Články / Reporty | 14.08.2016

Debaty o počasí jsou vždy poněkud banální, na festivale však bývá počasí alfou i omegou všeho dění. Srážky letos naštěstí nezahrozily ani druhý den, takže po MØ dostal druhou šanci i Netsky. Celému dni dominovala elektronická hudba, indie a Belgičané.

První z výrazných Belgičanů byla elektro/indie skupina Oscar and the Wolf, v čele se zpěvákem Maxem Colombiem. Ten přišel v teplákách a rozevláté košili a na pódiu předváděl roztodivné tance, člověk už už čekal estrádní projev. Nic nemohlo být dál od pravdy: písně Oscar and the Wolf jsou plné křehkých emocí, které Colombie plně prožívá, a k jeho zastřenému hlasu takovéto ladění sedí dokonale. Přesto, že písně jsou velmi melancholické, nepůsobí Oscar and the Wolf introvertně, naopak její členové se upřímně radují společně s publikem.

Vyhlížené bylo vystoupení moderně folkových Milky Chance, kteří dobyli svět rádiovkou Stolen Dance. Ta na Grapu zazněla na konci setu a sklidila očekávané ovace. Vrchol však představovala skladba Loveland, kdy zpěvák pootevřel ventily a sympaticky se rozeřval. Jinak byl koncert spíš příjemným překvapením než neopakovatelným zážitkem.

Dalšími aktéry na hlavní stagi byli londýnští Bloc Party. Ti zažívají po vydání alba Hymns návrat na koncertní pódia, bývalé formy o několik let nazpátek ale zatím nedosahují. Lehká rozpačitost (že by kvůli vlažnému přijetí?) byla znát hlavně v první třetině koncertu. Posluchači se chytali u starších vypalovaček, což je ovšem v rozporu s tím, kam se Britové s aktuální deskou vydávají, a tak jen doufejme, že se nestanou svým vlastním revivalem. Vystoupení Bloc Party v paměti dlouho nezůstane.

Naopak tomu bude u druhého belgického želízka v ohni, drumandbassového producenta Netskyho, kterého si návštěvníci Grapu budou pamatovat ještě dlouho. Set odehrál ve formaci Netsky Live, tedy s podporou kapely a živého zpěvu – a bylo to znát. Od začátku do konce se publikum dařilo držet v pohybu, někde na hranici euforie a vyčerpání – tady odvedl skvělou práci hecíř Script MC. Neuvěřitelný výkon podal bubeník i sám Netsky, obestavěný hradbou z kláves. Tracky odehrané společně se zpěvačkou Emeli Sandé pak patřily k vrcholným momentům. Na závěr zazněla píseň Rio, která pro většinu lidí ukončila povedený 6. ročník Grape festivalu.

Info

Grape Festival 2016
13. 8. 2016 letiště, Piešťany

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace