Jakub Béreš | Články / Reporty | 20.04.2015
Německá senzace new rave boomu konce minulé dekády zahrála v pátek večer v zaplněném pražském Roxy klubu. Dvouhodinový set roztančil každého, jenže asi jinak, než si někteří představovali. Indie disco, zvuk typický pro Digitalism, je mrtvý, stejně tak se slehla zem po new ravu, a z nostalgického večera se stala jenom další páteční party.
Přitom na začátku šlo všechno podle představ. Do It Again od The Chemical Brothers, jako připomínka roku 2007. Tímhle směrem se měla celá show ubírat. Nejlepší album Digitalism je jejich debut Idealism (taktéž 2007), ve stejném roce vyšlo i Cross od Justice nebo debut Klaxons. Všechna jména spojuje ono velké hudební hnutí, které doprovázelo dospívání jedné generace. Crystal Castles, Simian Mobile Disco a kultovní hudební label Kitsuné, to je pár příkladů toho, co se tehdy dělo.
DJ set s sebou nese svobodu, ale i jisté prokletí. Kdyby si Digitalism vybrali originálnější cestu a ladili ho do původních žánrových intencí, tak by dokázali bavit celý klub, a ještě by uspokojili fanoušky. Nová taneční tvorba by byla hned o něco stravitelnější, kdyby ji doprovázely remixy nu-raveových interpretů, takhle dvě hodiny funkční, ale ničím specifické taneční jízdy dřív nebo později unudily každého. Pogo, Idealistic, Wolf a všechny další výrazné songy z diskografie dua sice zazněly, ale v plejádě dancefloorových vypalovaček nevyzněly.
Celý večer ne nesl v duchu velké párty, která vás nalákala na jméno Digitalism, ale ve výsledku bylo tak trochu jedno, kdo stál za pultem. Jindy trefný stage design od KinocirKus crew svou monumentálností zabil jakoukoliv interakci mezi pultem a publikem, do vysoké bílé zdi narážely projekce, v nichž se ztrácely postavy obou muzikantů. Podobných akcích bylo a ještě bude spoustu, časy se mění a to, co kdysi bylo indie, dnes těží z velikosti své značky. Tak čistý a uhlazený set jsme si od Digitalism nezasloužili.
Digitalism (de) dj set
17. 4. 2015 Roxy, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.