Andrea Bodnárová | Články / Reporty | 04.10.2016
O koncertu se já i internet dozvídáme vcelku na poslední chvíli, reakce je však rychlá. Brno na pozvánky reaguje svižně a navzdory několika dalším akcím konajícím se ve stejný den se v Praze v Brně slétne půlka Facebooku. To, že jsou lidi dychtiví za kulturou, dokazuje i nažhavený dav vycházející z filharmonie na druhé straně plotu. Kdyby chtěli, stihli by klidně obě akce, koncert v Praze začíná až v půl desáté bez předkapely. Ta však ani není nutná. Holy Fuck mají dav rozehřátý okamžitě a není to jenom teplotou v místnosti. Je to disko pro noiseové děti, guilty pleasure, za kterou není jediný důvod se stydět. Svou soukromou party rozbíhají barevně, pomocí světel i zpěvných melodií. Už chybí jenom fluorescentní tyčinky do ruky v neonových barvách. Všichni se hýbají za rytmů babího léta, plechové samply připomínající hru na hrnce mají své přesně určené, matematicky vypočítané místo. Když zábava, tak perfekcionistická, jen si nejsem jistá, jestli mi to tady víc připomíná party lodě na řece Sprévě, anebo übercool underground rave v garáži. Dveře se otřásají v pantech a já si dávám heavy taneční workout a jsem kompletně mokrá. Pokud člověk po akci není jako ze sprchy a polohluchý, není to ono.
Koncert vrcholí a pseudogaráž se mění na dekadentní a smradlavou kotelnu. Kapela přitvrzuje a koncert končí with a bang, bim bam bumtarasa kindigo. Lidem tohle vyvařování mozků evidentně nestačí a kapela jim vděčně poskytne ještě dva přídavky. Já pomalu začínám trénovat znakovou řeč a oceňuji pohotovou nabídku merchandise disponující kompletní sadou náhradního oblečení za to propocené, včetně kalhotek. Much party animal.
Afterparty dýdžeje už užíváme jenom zvenku, vdechujeme čerstvý smog a zvykáme si na hlasitost a teplotu skutečného života. Pivo je skvělý mediátor. Banket naproti ve filharmonii už taky skončil a zaměstnanci odklízí stoly. I když nic nedělám, mám pocit dobře vykonané práce.
Holy Fuck (ca) + DJ Jirzophone (The Shullins)
30. 9. 2016 PRAHA/Fórum pro architekturu a média, Brno
foto © Matěj Krč
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“