Články / Reporty

Intimní večírek pro Dylanofily

Intimní večírek pro Dylanofily

Anna Mašátová | Články / Reporty | 04.07.2014

Kdo si přišel do O2 areny zavzpomínat na mládí a zapět známé Dylanovky jako na jeho minulém koncertě před čtyřmi lety, měl smůlu. Robert Allen Zimmerman ve svých třiasedmdesáti rozhodně netrpí nostalgií, hitovek zaznělo pokromnu a když už, tak v téměř nerozpoznatelných verzích. Dylanofilové si bezesporu užili, ostatní byli možná zaskočeni.

Začínalo se neobvykle na vteřinu přesně, s úderem osmé zazněly první tóny patnáct let staré Things Have Changed, použité ve filmové komedii Skvělí chlapi. Kdo neseděl přímo před pódiem na ploše, mohl se cítit ztracen v prostoru. Obří aréna nebyla nikterak zaplněna, nepříliš velké pódium se tak mnohým ztrácelo kdesi v dálce, o maličké postavě tu stojící, jindy sedící u klavíru nemluvě. Mnozí proto dali přednost seběhnutí na plochu a postávání, kde se v jinak na sezení uzpůsobeném prostoru dalo. To prošlo jen v první půlce koncertu, po pauze ochranka všechny vykázala do patřičných mezí a navalit se přímo pod pódium povolili hoši v oblecích až v závěru.

Nebudeme si nic namlouvat, věk už je na Dylanově hlase znát. Do publika slova neprohodil, na což jsou jeho přívrženci zvyklí. Dylan střídal zpěv, harmoniku a křídlo, sekundovala mu výborná pětičlenná country kapela za zády, kde měla mnohdy hlavní slovo mňoukavá pedal steel kytara. Spontánní potlesk sklidily Working Man Blues 2 i Scarlet Town, snad dokonce větší notoricky známé přídavky All Along the Watchtower a Blowin' in the Wind, které by ovšem v klavírní úpravě nikdo nepoznal. Dvě hodiny, devatenáct písní a jedna legenda, která přilákala i na začátku prázdnin a bez větší reklamy na šest tisíc lidí.

Jedenáct Grammy, Pullitzer, Oscar. Dylan si může světově proslulými cenami tapetovat, přesto neustrnul. Prozatím poslední album Tempest vyšlo před dvěma lety, šestatřicátá deska je na spadnutí. Zatím Mr. Zimmerman poodhalil Sinatrův cover Full Moon & Empty Arms, jak to ale bude celé vypadat a znít se dozvíme na podzim. Před takovou pracovitostí - klobouk dolů.

Info

Bob Dylan (usa)
2. 7. 2014, O2 arena, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Co to všechno stojí (Anki)

Filip Peloušek 17.11.2024

Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…

Temný půvab rapové poezie (Moor Mother & billy woods)

Viktor Hanačík 07.11.2024

Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.

Útěk na čarodějnou horu (Stoned Jesus)

Marek Hadrbolec 31.10.2024

„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...

Kdo byla, je Miss Flower? (Emilíana Torrini)

Václav Valtr 28.10.2024

„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.

I wanna see you fucking dance! (Gurriers)

Veronika Tichá 27.10.2024

Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.

Lámání kostí i ducha (Pharmakon & co.)

Klára Šajtarová 25.10.2024

V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.

Až na krev (Dušan Vlk)

Filip Peloušek 22.10.2024

Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“

Život je zhluk náhod (The Ills & co.)

Mišo Berec 22.10.2024

Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.

Řád industriální písně (Einstürzende Neubauten)

Akana 21.10.2024

Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.

Písně o lásce a radosti (Nick Cave & The Bad Seeds)

Jiří V. Matýsek 20.10.2024

„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace