Články / Reporty

Italská poprava v Basementu – Brothers in Law

Italská poprava v Basementu – Brothers in Law

Pavla Slezáková | Články / Reporty | 19.04.2016

Jako svou první zastávku v rámci evropského turné si italští Brothers in Law vybrali pražský Basement Bar na Francouzské ulici (shodou okolností tu před třemi týdny dováděli jejich krajané ze Soviet Soviet). A letos vydanou desku Raise uvedli po boku tuzemské garážové trojice, která si říká Role. Nedělní večer tak měl kromě odpudivé předzvěsti pondělního pracovního dne taky mnohem příjemnější opar.

Kytary vpřed, tak by se dalo popsat představení supportujících Role. Na dvě kytary byl orientovaný celý set, bubeník usazený v pozadí pouze přisypával rytmus. Hoši vpředu vedli důvěrný dialog kytar a střídali se i na pozici vokálů. Ačkoli se předskokani ukázali ve velmi dobrém světle, všichni přítomní se už klepali na příchod Brothers in Law. Italští mustanzi z Pesara hráli ten večer hlavní roli, stejně jako očekávání, jestli dokážou přenést všechnu tu energii z nahrávky i do živé show. Nenasvědčovala tomu úvodní skladba Tear Apart, která je ve skutečnosti závěrečná a nejukočírovanější z alba Raise. S dalšími položkami setu však šly všechny pochybnosti stranou. Především Middle of Nowhere a Oh Sweet Song dokázaly vyždímat všechny emoce a v trojnásobné míře je vyplivnout zpět. Pokud předskokanům velely kytary, „bratrům“ poroučely bicí, které svou údernou přesností neskutečně vyplňovaly sklepní prostory. Kdyby to šlo, vyprodukovaná energie by sekala hlavy přítomným. Andrea Guagneli si bicími všechny podmanil, občasnými vokály pak zvládal i doplňovat hlavní zpěv. Giacomo Stolzini se schovával za podzemními vokály a melodickou kytarou, která byla nepostradatelná hlavně v klidnějších partech, a Lorenzo Musto basou freneticky prohluboval tíhu setu a nemínil přestat. Nebýt Basement Bar pod povrchem, jeho basa by si cestu dolů našla i tak. Ani Nicola Lampredi se s elektrikou příliš nepáral a každý zářez do strun zdvojil snahu ostrých bicích stát se gilotinou. Utéct nebylo kam. Po kompletním přehrání novinky neopomněli ani singly z předchozí Hard Times for Dreamers a na rozloučenou jeden přídavek.

Česko-italské kombinaci nechyběl žádný dílek, výsledné puzzle se pyšnilo vzácnou celistvostí. Výkonu Brothers in Law by nejlépe slušelo smeknout klobouk, ovšem pokud by po nedělním večeru někomu nějaká hlava zbyla.

Info

Brothers in Law (it) + Role (cz)
17. 4. 2016 Basement Bar, Praha

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace