Zdeněk Němec | Články / Reporty | 04.12.2015
Deceased Squirrel on the Phone skolila nemoc, pročež se lajnap smrskl na dvě jména. Škoda, ale koncerty jdou dál. At Bona Fide jsem znal dlouho jen z doporučení kamarádů a z videa projektu Fair Price Music. Konečně se setkáváme. První doteky mění ostravské trio ve dvacet plnotučných minut plných shoegazeu, noiseu a precizně utopeného vokálu. Nirvana zahalená do noisově rozteklých ploch. Chuťovka.
Z vystoupení Telescopes je cítit především poslední desku Hidden Fields. Kapela evidentně nemá potřebu „sázet na jistotu“. Live At Norwich Arts Centre 1988 se stává zcela nevhodným materiálem k nastudování živého hraní. Tatam je post-punková neurvalost a zběsilý nářez z počátku kariéry, které střídá touha po progresu. Koncert plyne ve středním až pomalém tempu. Zpěv vazbí, kytary odříkávají svůj text a z pódia teče proud koordinovaného hluku. Psychedelie nabývá fyzických rozměrů. Stephan Lawrie předvádí, za pomocí extrémně nízkého stojanu mikrofonu, zcela netradiční zpěv v předklonu. Odposlechová jáma a mikrofonové kyvadlo. Šoupaní mikrofonem po koberci a efektem roztodivně přetvořený vokál dokresluje celkový dojem. Lawrie na sebe strhuje veškerou pozornost i přesto, že je několikrát vtažen do publika. Jde sám a dobrovolně. Dav se rozestupuje a leader Telescopes mizí ve tmě, zatímco kytary kvílí jako o život.
My Bloody Valentine, Slowdive, Ride, Loop nebo The Jesus And Mary Chain. Pokud nepočítáme desku mbv Shieldsovy party nebo EP Array 1 od Loop, tak se Telescopes za posledních deset let jako jediní hudebně posunuli. Kapela bohužel (bohudík pro nás) nikdy nevyrostla do rozměrů slavnějších souputníků a tak zahrála v útulném prostředí brněnského Kabinetu Múz. Koncentrace energie a hluku byla v tak malém prostoru obrovská. Ze všech těch návratů, co jich okolo nás je, byla tedy Lawrieho skupina nejintenzivnější. Přijela se podívat i část přerovské kapely Mancuso, která společně s At Bona Fide v Ostravě pomáhala se supportem. Hrát před Telescopes a touha zažít znovu Telescopes.
The Telescopes (uk) + At Bona Fide
2. 12. 2015, Kabinet Múz, Brno
Alžběta Sadílková 31.01.2025
Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…
Vojta Chmelík 29.01.2025
Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.