Zdeněk Němec | Články / Reporty | 04.12.2015
Deceased Squirrel on the Phone skolila nemoc, pročež se lajnap smrskl na dvě jména. Škoda, ale koncerty jdou dál. At Bona Fide jsem znal dlouho jen z doporučení kamarádů a z videa projektu Fair Price Music. Konečně se setkáváme. První doteky mění ostravské trio ve dvacet plnotučných minut plných shoegazeu, noiseu a precizně utopeného vokálu. Nirvana zahalená do noisově rozteklých ploch. Chuťovka.
Z vystoupení Telescopes je cítit především poslední desku Hidden Fields. Kapela evidentně nemá potřebu „sázet na jistotu“. Live At Norwich Arts Centre 1988 se stává zcela nevhodným materiálem k nastudování živého hraní. Tatam je post-punková neurvalost a zběsilý nářez z počátku kariéry, které střídá touha po progresu. Koncert plyne ve středním až pomalém tempu. Zpěv vazbí, kytary odříkávají svůj text a z pódia teče proud koordinovaného hluku. Psychedelie nabývá fyzických rozměrů. Stephan Lawrie předvádí, za pomocí extrémně nízkého stojanu mikrofonu, zcela netradiční zpěv v předklonu. Odposlechová jáma a mikrofonové kyvadlo. Šoupaní mikrofonem po koberci a efektem roztodivně přetvořený vokál dokresluje celkový dojem. Lawrie na sebe strhuje veškerou pozornost i přesto, že je několikrát vtažen do publika. Jde sám a dobrovolně. Dav se rozestupuje a leader Telescopes mizí ve tmě, zatímco kytary kvílí jako o život.
My Bloody Valentine, Slowdive, Ride, Loop nebo The Jesus And Mary Chain. Pokud nepočítáme desku mbv Shieldsovy party nebo EP Array 1 od Loop, tak se Telescopes za posledních deset let jako jediní hudebně posunuli. Kapela bohužel (bohudík pro nás) nikdy nevyrostla do rozměrů slavnějších souputníků a tak zahrála v útulném prostředí brněnského Kabinetu Múz. Koncentrace energie a hluku byla v tak malém prostoru obrovská. Ze všech těch návratů, co jich okolo nás je, byla tedy Lawrieho skupina nejintenzivnější. Přijela se podívat i část přerovské kapely Mancuso, která společně s At Bona Fide v Ostravě pomáhala se supportem. Hrát před Telescopes a touha zažít znovu Telescopes.
The Telescopes (uk) + At Bona Fide
2. 12. 2015, Kabinet Múz, Brno
Jiří Přivřel 18.09.2024
Vodu ohřeju na plynu a na nádvoří hučí agregát. Vašek Adam z Jednoty je zcela nad věcí a ujišťuje mě, že dnešní program to utáhne...
Marek Hadrbolec 16.09.2024
Svítí tu bílý nápis Macocha, do uší se dere agresivní zvuk kytar a zpoza bubnů zběsile tepe srdce rokle.
Mimi Filova 12.09.2024
Samotná cesta na miesto činu, iba na skok z autobusovej stanice, ktorá je súčasťou skanzenu rozpadávajúcich sa slovenských staníc, predpovedá festival...
Jiří Přivřel 12.09.2024
Vodomil, GbClifford, ježunka, Gnäw, kuňka, Šimanský & Niesner... sobota u vody.
Václav Valtr 10.09.2024
Očekávání bylo poněkud zkaleno, když přišlo oznámení, že vokalista Rully Shabara nedostal vízum a Senyawa bude vystupovat jen v poloviční sestavě. Ta měla eso v rukávu.
Václav Valtr 09.09.2024
Heilung moc dobře vědí, co dělají, a tak pokud se cynickému divákovi občas honilo hlavou, že jde o show hlavně na efekt, záhy na to zapomněl, protože jen seděl a…
Dantez 08.09.2024
Po krátkém tichu přechází chladná modř do krvavě rudé, nejde přitom o velebení někdejších krví brocených činů. Poslední fáze patří Deathcrush, první nahrávce Mayhem.
Akana 08.09.2024
V jednu chvíli na pódiu kvílí a cvrliká i pět nástrojů najednou a jako nerozborné spřežení vytváří plný, a přece vzdušný sound, v němž si kytary nijak nepřekážejí.
Filip Peloušek 04.09.2024
Není tajemstvím, že na Moody Moon Noize hrají prostory stejně významnou roli jako to, co se v nich odehrává. „Kdybych neměl fotky, nevěřil bych, že se to stalo.“ My taky.
Michal Berec 25.08.2024
Vystupujúc na zastávke Zitadelle berlínskeho U-Bahnu si všímam chlapíka, ktorý otvára fľašu piva o automat na lístky.