Veronika Wohlrabová | Články / Reporty | 19.02.2018
Při vstupu do smíchovského Futurum Music Baru mě zřetelně mladší osazenstvo klubu nijak zvlášť nepřekvapilo, množství cizinců ano. Že šlo o skalní fanoušky a ne jen o náhodné kolemjdoucí, kteří nevěděli, co s načatým večerem, jsem pochopila až v průběhu večera.
Roku 2017 vydala na vlastním labelu očekávané první album ISON za významné spolupráce DJe a producenta Muckyho a výsledek zaujme příznivce elektroniky, trip hopu, R'n'B i alternativního popu. Výrazné basy s dunivými beaty a minimalistická elektronika připomíná něco z Portishead, Massive Attack i islandských Vök či Björk.
Pražské vystoupení v rámci světového The Wanderess World Tour bylo stejně jako ostatní evropské koncerty beznadějně vyprodané týdny předem. Namísto předkapely se chopil pultu DJ Aitcher Clark a jeho citlivá elektronika nepostrádala napětí díky střídání melancholických a údernějších partů. Set, který by mohl pokračovat donekonečna, byl utnut dvěma bedňáky, kteří mu odnesli stůl uprostřed skladby. Za pár minut nastoupila početně skromná kapela Sevdalizy a působivým intrem rozehřála basy. Setlist otevřeli pomalejší temnou Do You Feel Real a s každou písní přidávali nejen na tempu, ale i na podívané.
Sevdaliza si potrpí na detaily, které činí z její show neopakovatelný zážitek. Ať už je to nezbytná květinová dekorace na mikrofonu, vždy nový originální kostým nebo scénický tanec, kterým svou hudbu doprovází. Společně se svým tanečním partnerem dokáže Sevdaliza vyjádřit poselství svých textů nejen slovy, ale také řečí těla. Komu se podařilo urvat místo v předních řadách, ten jistě nelitoval nedostatku osobního prostoru.
Předvídatelný úspěch nejhranějšího singlu Human byl vzápětí zapomenut s úvodními beaty That Other Girl, kde se ukázkově snoubí Sevdalizin nakřáplý hlas v nižších tóninách s jemnou perskou linkou odkazující na zpěvaččin íránský původ. Nechyběla ani publikem vyžádaná Bebin, složená v rodném jazyce v reakci na Trumpův zákaz vstupu muslimů do USA.
Krátký, ale pro účinkující bezesporu vyčerpávající hodinový set byl završen přídavkem v podobě beznadějně melancholické Hero, ponechávající obecenstvo v očekávání nášupu, který už nepřišel. Pokud tedy nepočítáme návrat Aitchera Clarka a jeho laptopu.
Sevdaliza (ir) + Aitcher Clark
17. 2. 2018 Futurum Music Bar Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.