Martin Řezníček | Články / Reporty | 24.03.2018
19:22, Fibichova
Jdu kolem Žižkovský věže a dochází mi, že letos vypadla z programu. Naštěstí. Živě si pamatuju čekačky na výtah nahoru i dolů. Jinak ale lokály spíš přibývají.
19:30, Palác Akropolis
Východištěm lyžařskejch stop je letos Palác Akropolis. Konec pracovního týdne už vylákal vetší množství zvěře z úkrytů a nor. Už opáskování rychle proklouznou směr stage, kde se chystají Manon meurt.
19:48, tamtéž
Shoegazeři trochu rychle vyrostli z dětskejch bot. Všechno je až moc správně chycený, schémata příliš dokonalý. Je to neupřímnost, povrchnost, hra na impresi nebo jen neschopnost se s nima ztotožnit? Místo pohnuti jen hluk zkrocenej do pěknejch šablon a nekonečnýho delaye. Dneska se to nepotkalo.
21:06, Bike_Jesus
Bariéra dusnýho tězkýho vzduchu, kterej se špatně dejchá. Máte sklep? Otázka, na kterou Žižkáreň jednoznačné odpovídá ano. A vidět ho můžeš klidně hned.
21:34, tamtéž
Pacino. Čistý kytary bez šmrdlání, jen šmírem umazanej vokál. Výrazná basa je umocněná dusnou atmosférou, ke který sedí i civilní poetika pecek s názvy jako Stěna, Zuby, Chleba. "Voda neteče, ale stojí, přesně když stojím já."
22:43, Nákladové nádraží Žižkov
Nádraží ještě stojí – oživovaný právě podobýma akcema, který dávaj nechtěným místům novej život a smysl. Bílý bodovky vytvářej kužely v kouřmu benzínovejch kamen. Světlo nás přitahuje jako mouchy. Krásný masivní betonový sloupy výtvářej dojem eisenboňácký katedrály.
23:39, tamtéž
Na co pořád vymýšlet nový přirovnání, když si sám Jakub Kaifosz vymyslel tak jasnou charakteristiku svýho projektu Lazer Viking: „Pomník rock’n’rollovýmu neumětelství, přehnaný glamový pompéznosti a absolutnímu kýči současnýho punku...“ My souhlasíme. Nakonec to i sám stvrdil coverem surfařský Rumble od Link Wray (známe z Pulp Fiction).
23:45, okolo nádraží
Stavební buňka s přilepenou terasou z palet postavená na stánek z občerstvením. Řízek XXL za 95,-. Místa, na který čas zapomněl snad od dob Husáka. Must see in Prague.
23:55, Theremin
V Thereminu hodně příjemný překvapení s názvem Empty Hall of Fame. Hardcore, kterej bych si rád představil jako předskokana nějakýho velkýho jména. Šestnáctihlavý pit. Předkrm před Rutka Laskier.
00:49, tamtéž
Po půlnoci se už stáváme loutkama s hlavama a rukama svěšenýma k podlaze. Špagáty má v prstech Rutka. Pohazuje s nima do kostitřasnýho tance. Tance? Promítanej vizuál se spojuje s nerovnostmi omítky. Nápor nepolevuje. Bicí sbíjej, hlas štěká, kytary táhnou, vyplňují i melodizují. Prvotní i sofistikovaný.
01:28, Nákladové nádraží Žižkov
Ještě par osvobozujících a uspokojivých beatů dua Bratři.
02:06, mezi Žižkovem a Krči
Není moc čtvrtí, co mají míň sexy název než Krč. Zastávka Krčský hřbitov nutí k zamyšlení, co bude zejtra i po něm. Není ale vidět dál než na konec víkendu, po němž se i monstrum Žižkovský noci na rok odmlčí.
Žižkovská noc
22.-24. 3. 2018, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.