Jakub Béreš | Články / Reporty | 04.03.2019
Gernota Bronserta a Sebastiana Szaryho mělo české publikum šanci vidět už několikrát. A to jako Modeselektor (2008, 2009) nebo před Radiohead společně s Apparatem pod hlavičkou Moderat, pod níž mimo jiné vyprodali v roce 2016 Velký sál Lucerny a o rok později vystoupili jako jedni z headlinerů festivalu Colours of Ostrava. Trojčlenný projekt, který možná trochu nečekaně přerostl původní představy, si dal pauzu, a tak Modeselektor vyrazili po klubech s novým materiálem.
Jen před pár dny vyšla deska Who Else, lákající singly s vycházející grimeovou hvězdou Flohio a estonským princem avantgardního popu Tommym Cashem. Těkavé singly fungovaly naživo i bez přítomnosti rapperů, ovšem jinak stál set na průřezu dvacetileté tvorby Modeselektor. Jedinou odbočku ke společné produkci s Apparatem představoval remix skladby Dark Planet německého dje Sheda, který Moderat doprovázel na jejich minulém turné.
Hned úvodní acidová Fentanyl znamenala jediné: Modeselektor (se) chtějí bavit. Stará hitovka Grillwalker s „opičí“ projekcí, odkazující k logu jejich labelu Monkey Town, vygradovala do beatové exploze, pak vynikla novinka I Am Your God. Stejnojmenná mantra připomínala sety The Chemical Brothers s podobně hajpovanými virtuálními hlasy, jen Modeselektor k tomu nepotřebují epické projekce, vystačí si s problikávajícími variacemi slova „God“. Vizuální vrchol tak přišel se skladbou One United Power a smrští státních vlajek, které se propíjeli do sebe, až zůstal jen symbol Evropské unie. Tolik k politickým preferencím hudebníků.
fotogalerie z koncertu tady
Modeselektor nikdy nepatřili k producentům posouvající žánr, ale jen málokterá značka se těší takové oblibě. Jejich sety jsou populární pro svou bláznivost a litry šampaňského v prvních řadách, tentokrát si vystačili s becherovkou a tonikem v poměru jedna ku jedné. Stejně tak ubylo hecování publika a kromě autotunové sloky o tom, jak skvěle se oba mají, zůstaly mikrofony nevyužité. Modeselektor nepředvedli nic šokujícího, zato obhájili svou pověst velmi zábavného tandemu.
Modeselektor (de)
26. 2. 1019 Roxy, Praha
foto © David Kašpárek
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.