Zdeněk Němec | Články / Reporty | 26.03.2018
Staromilcovo srdce zaplesalo, když Tata Bojs loni na podzim pozvali Kláru Nemravovou a Marka Doubravu na společné koncerty věnované přelomovému albu Futuretro. Natřískané Sono, světelný park s obřím zářícím písmenem „F” a LED panelem, staré pecky. Jak tomu konkurovat? Šestý ročník Dagmar Music Festu, jehož kompletní zisk putuje na kulturní, sportovní a poznávací aktivity dětí z Dětského domova Dagmar, přivezl do Brna znovu Tata Bojs, ovšem do podstatně komornějšího Kabinetu múz. Bubeník a zpěvák Milan Cais neusedl za nástroj, ale na „úspornou” bicí sestavu hrál vestoje, Mardoša jako vždy tancoval s baskytarou na krku a Vladimír Bár s Jiřím Hradilem jistili sestavu po stranách nezvykle malé scény. Snížená kapacita pro 250 fanoušků byla znatelná a prostor pro tanec pod pódiem byl luxusní.
Zprvu nefungující a později splašený kouřostroj podněcuje rozbor teorie o neexistenci duše, kterou Jiří Hradil končí slovy, že jde o „bezduché kecy”. A protože to není nacvičený koncert s hostujícími muzikanty, jako v případě přehrávání Futuretra, hudebníci mají prostor pro blbosti, komunikaci s publikem a improvizaci. Bublajs prohazuje písničky z připraveného setlistu, mění příběh písně Ztraceni v překladu a záměrně zmatený Mardoša zpívá během Attention aux hommes! úryvek Pěšáků. Jasně že se některé fóry opakují.
Hypnotická verze Black Moving Object v dokonale extatickém finále strhává dav. Uvolněná energie Biorytmů pohlcuje dav. Nářez. Na druhou stranu Mardošovo pojetí skladby Kamarádky je přesně tím milým a kouzelným okamžikem, kvůli kterému mají fanoušci tyhle kluky rádi. Kamarádka Nina - Výbušnina! Přídavek odpaluje raperské duo Cais a Vladimír Bí Ej Ár, který diktuje líp než Vladimír „Pětsetkolikchcete”, a ječící fanynky jsou zaslouženou odměnou. Ječí taky chlapi a závěrečná tancovačka Růžová armáda bez úvodního samplu je další povedený fór. Úder - dlouhé ticho - úder - dlouhé ticho. Všichni ví, co se děje, a parket se mění v regulérní diskotéku. Gay Disco And Go!
Tata Bojs se nestali ceněnou tuzemskou pop-kapelou přes noc a děkovačka připomínající hvězdy, které právě dohrály koncert pro vyprodanou O2 Arenu, to jen potvrdila. Propojení publika s kluky z Hanspaulky bylo v malém prostoru Kabinetu mimořádně intenzivní.
Tata Bojs
22. 3. 2018 Kabinet Múz, Brno
Foto © Sebastian Vošvrda
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.