Jakub Šilhavík | Články / Reporty | 01.08.2013
Letní filmová škola znamená z pohledu místního domorodce nejlepší týden v roce, kdy jindy nepříliš kulturní maloměsto ožije karnevalem nejenom „filmových“ múz. Zástupy pseudocelebrit a boháčů z Karlových Varů nehrozí, Uherskému Hradišti naštěstí stále vládne „komorní“ atmosféra, baťůžkáři a v neposlední řadě také všudypřítomná vůně marihuany. Středobodem doprovodného hudebního programu se jako již tradičně stal klub Mír. Oproti minulému roku byla dramaturgie o poznání odvážnější a kromě „stálic“ domácí alternativní scény typu Umakart dala prostor i čerstvým objevům jako Planety, Nylon Jail nebo Post-hudba.
Úvodní páteční koncert připadl na slezské Planety, které se nenechaly odradit ani tropickou nocí a nastoupily před hrstku fanoušků ve šviháckých oblecích. Debutová deska Peklo peklo ráj patří bez přehánění k tomu nejlepšímu, co se kdy u nás na poli indie rocku urodilo, přesto si nelze odpustit poznámku, že živé provedení poněkud pokulhávalo – znatelná absence Bejbišovy kytary a zvukař, který si nedovedl poradit s několika kytarovými efekty a trochou vazbení. Skladby jako by naživo ztratily část své duše a bez předchozího poslechu alba byly takřka nečitelné. Vykoupení však nakonec přineslo výjimečné okamžiky, kdy do sebe zapadly kousky skládačky jako na desce a člověka naplno pohltily emoce. Komu to nestačilo, nezbývá než počkat na očekávanou novinku „Nekonečná hudba města zapomeneš“ – podle zasvěcených album roku.
Tropické večery na Míru pokračovaly v sobotu vystoupením Kazet. I když v poslední době o sobě dával vědět především Ventolin se svými svůdně bizarními tanečky, Kazety neztratily nic ze svého analogového sex-appealu – lepší 80’s electropop u nás nenajdete. Set byl logicky založen na čtyři roky staré eponymní studiové desce s hitovkami Depilace či Necítím nic jakožto dosud jediné položce jejich diskografie. Všeprostupující punkový minimalismus vytvořil během večera překvapivou dávku energie a následně celý koncert vyvrcholil předělávkou skladby Krajina posedlá tmou od Suchého a Šlitra, která v podání Johany získala na nebývalé křehkosti, aby byla následně popravena hlukovým náletem.
Nedělní večer osedlali olomoučtí kovbojové z Nylon Jail a na jejich výkonu bylo znát, že se právě vrátili z nahrávacího studia Jámor, kde pod dohledem Ondřeje Ježka dokončili debutové album. Dle očekávání se vrcholem vystoupení stal singl One Word, který mísí něhu s chladem elektroniky. Nylon Jail tentokrát zanechali 3D projekce na Divokém západě, ale bez problémů si vystačili i s dvěma rozměry, ostatně vizuální prezentace pro ně nikdy nebyl cizí pojem. Precizní muzikantská souhra, charismatický hlas frontmana Jiřího Jiráka a notné přitvrzení zpečetilo nadvládu dřevního zvuku nad elektronikou, otázkou zůstává, jak tomu bude na debutu.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.