Maria Pyatkina | Články / Reporty | 16.02.2020
„Grime vládne všem,“ tvrdíme v aktuálním Full Moonu. Možná to platí pro Velkou Británii, která udává trendy, ale ty se nechytí všude stejně. V Česku pořád vládnou kytarovky. Ať už u spousty skupin z mainstreamových rádií nebo u těch, které se schovávají v podzemních klubech. Nebylo tomu jinak ani v pražském Café V lese.
Na akci pojmenované New Czech Indie Night se daly dohromady tři mladé české kapely a uspořádaly koncert nejen pro svoje rodiny a kamarády. Vršovický klub se příjemně zaplnil převážně mladým publikem, včetně náhodných návštěvníků a cizinců. Na páteční večer by to byla energie příliš jemná a plavná, na příjemné snění uprostřed týdne tak akorát. Pomalý rozjezd zajistila mostecká kapela Favorite Obsession. Přestože mladičké trio párkrát rytmicky zakoplo, charisma frontmanky Karolíny Nodesové bylo nepřehlédnutelné. Jejím povětšině melancholickým písním, které místy asociovaly The xx, místy expresivní The Cranberries, nechyběl cit pro melodii a náladu. Nahrávaly tomu i jemný, ale výrazný hlas a zastřené shoegazové plochy. Celému setu ovšem malinko chyběla sytost: kdyby kytarové pasáže podpořily syntezátorové vibrace a vokál se nebál vystoupat do pořádných výšek (na což bezpochyby má potenciál), vlna kosmického snění by byla přesvědčivější.
O hlučné kytarové návaly se postarali Page Turners. Moskva meets Sokolov, Jimmy Page meets Alex Turner. Sebevědomé podání po vzoru frontmana Arctic Monkeys a oldschoolová rocková sóla tu opravdu byla, ale většina setu se držela středně rychlého tempa a trsací písničky o lásce poněkud splývaly. Pár letmých momentů, v nichž okouzlující hlas frontmana Mishy Kiristaeva šel do nižších poloh, opravdu zasáhlo. Page Turners by zatraceně slušely pomalé balady, kytarový přetlak je okrádá o opravdovou emoci.
Pražští Ending, kteří večer věrni svému názvu ukončili, by měli svými rychlými funky songy roztančit celý sál, ten už ovšem pomalu řídnul. Ačkoli působili ze všech tří kapel nejzkušeněji a nejsladěněji, nebudili v podstatě žádný dojem – jejich hudba byla hezkou kulisou pro závěrečný pokec s kamarády.
New Czech Indie Night:
Favorite Obsession + Page Turners + Ending
12. 2. 2020 Cafe v Lese, Praha
foto © Kateryna Ruzhyna
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.
Jiří V. Matýsek 20.10.2024
„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.