Jiří Mališ | Články / Reporty | 02.11.2017
Zatímco centru Kodaně vládly dýně, pavouci a jiná halloweenská monstra, v největším sálu hudebního domu Vega si před sebe postavil velký úkol Alex Crossan. DJ a producent známý pod jménem Mura Masa se pokusil v předlistopadovém depresivním počasí rozdivočet dánskou omladinu. Na evropském turné ho jako předskokan podpořil projekt Goss, ten ale výhodu domácího hřiště nevyužil.
Kromě hypu ohledně spolupráce s Mø se o dánském sólistovi moc neví. Naživo se představil v doprovodu dvou spoluhráčů a set začali až příliš klidně, publikum natěšené na rádiové hitovky se těžko smiřovalo s pomalým rytmem prvních skladeb a roztančila ho až předposlední Soo Bad. Zbytek písní se pohyboval někde mezi r’n’b a elektropopem a výsledkem byl nevýrazný alternativní pop. Lehce kulhající vokál nedokázal zaujmout a frontman zahalený v melancholické mlze nebyl zrovna pastvou pro oči.
Mura Masa tak měl před sebou ještě těžší práci, než se na první pohled zdálo. Za mixážní pult se ale postavil jako spasitel a set načal skladbou Messy Love. Hned se uvedl jako zkušený multiinstrumentalista a ujal se kláves, bicích i mikrofonu. Milý, lehce stydlivý začátek letěl rychle do kouta, na pódium nakráčela irská rapperka Bonzai se skladbou Nuggets a po hodině se konečně dalo mluvit o pořádné party. V následující I’ve Never Felt So Good se naposledy zpomalilo, diváci nabrali dech, na pódium se vrátila Bonzai a pomohla Crossanovi se zbytkem koncertu. Hitovky 1 Night a All Around the World měly publikum v hrsti, ale i starší Lotus Eater nebo Hell rozproudily taneční šílenství. Mura Masa střídal nástroje jako boty, zahrál si na kytaru i basu, a vystoupení tak rozhodně nepůsobilo dojmem předpřipraveného setu. Bonzai s přehledem kontrolovala publikum a místy to až vypadalo, že se jedná o její představení. Mura Masa za sebe nechal mluvit hudbu a k publiku se obrátil až ke konci, se srdečnými díky.
Závěr koncertu přinesl stupňování tempa. První vlaštovkou grandiózního finále byl remix Night Swimmers od Foals, k amoku pak diváky přivedly What If I Go? a Love$ick. Po krátké pauze se nám dostalo přídavku v podobě Blu, jejíž pomalé tempo až mrazilo. Vše skončilo pořádnou skákačkou do rytmu nejznámější skladby Firefly. Vega plná úsměvů se vyprazdňovala pomalu, většina sálu se vydýchávala a užívala si řinčení v uších. Nakonec jsme dostali to, pro co jsme přišli. A Bonzai navíc.
Mura Masa (uk) + Goss (dk)
31. 10. 2017, Store VEGA, Kodaň
foto: Martin Høyer Poulsen
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.