Kristýna Trochtová | Články / Reporty | 11.11.2017
Kate Stables je britská písničkářka, která se svým indiefolkovým projektem This Is the Kit hraje na místech, jako je londýnská Shepherd’s Bush Empire s kapacitou dvou tisíc lidí, jejíž poslední deska vyšla u významného labelu Rough Trade a o níž se velmi pozitivně píše ve všech vlivných světových médiích o hudbě. Jednoduše řečeno je na vrcholu popularity, které dnes může nezávislý umělec dosáhnout. A to se v Čechách projevuje jak? Tím, že hrajete na Krymské pro padesát lidí. Dobrý den.
To není žert, to je východoevropský natural order of things, s nímž je třeba se srovnat. Kate Stables s kapelou to zvládla fantasticky, pojďme si to říci rovnou. Už od momentu, kdy jako by nic nakráčela na pódium a začala vtipkovat o tom, že už dlouho nehrála na místě, kde by kytarou narazila do stropu, bylo jasné, že má neskutečné charisma. Během večera se to neustále potvrzovalo, a to nejen tehdy, když se potýkala s komickými trablemi s nástrojovými stojany nebo když si v mezerách mezi písněmi povídala s english-friendly návštěvníky v prvních řadách. Její projev byl tak přirozený a milý, že jít si na bar – ač pár kroků od pódia – obstarat drink působilo jako hřích.
Stables stála za permanentním uculováním publika, permanentní dobrou náladou, přestože zdaleka ne všechny písně z jejího repertoáru mají pozitivní vibe. Ale když se svými spoluhráči spustila Two Wooden Spoons, Bashed Out nebo Hotter Colder, šlo jen hltat ty ne tak docela radostné a trochu mlhavé texty, ty minimalistické, ale dokonalé aranže. Kate Stables dokázala působit nenuceně i v momentech, kdy její hudba byla a je naléhavá, kdy do vás pere tzv. velké emoce.
Že se nehrálo pouze z poslední desky Moonshine Freeze, bylo příjemným překvapením. Obzvláště předchozí Bashed Out totiž nabízí vyložené skvosty, přiznávám, že při skladbě Silver John jsem byla dojatá. Pocit, že k vám hudba přímo promlouvá, že se s ní můžete zcela sžít, je jeden z nejkrásnějších. This Is the Kit v Café V lese předvedli tak opravdové, přátelské, tak lidsky hřejivé a povznášející vystoupení, jaké jsem už drahnou dobu nezažila. Nemyslím si, že by to bylo jen dobrým settingem, Stables & co. „to“ objektivně mají v sobě a umí s tím pracovat.
„What is this ‚submarine sickness‘?“ – „That is a sickness you get when you spend too much time in a submarine.“ Nechat se okouzlit nebylo vůbec složité.
This Is the Kit (uk)
8. 11. 2017 Café V lese, Praha
foto © Kristýna Trochtová
Vojta Chmelík 03.02.2025
Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.
Alžběta Sadílková 31.01.2025
Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…
Vojta Chmelík 29.01.2025
Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.