Články / Reporty

Nečekané cesty How to Dress Well

Nečekané cesty How to Dress Well

Jakub Béreš | Články / Reporty | 29.10.2018

Cesty amerického producenta a zpěváka Toma Krella alias How to Dress Well jsou nepředvídatelné. Jen málokoho by napadlo, že člověk, který stál na počátku dekády u zrodu alternativního R&B, jež svým důrazem na emoce posunulo pop druhé dekády a podnítilo vznik hvězd typu The Weekend, se přes krystalicky popové nahrávky vytasí s novinkou The Anteroom, ovlivněnou noisem a (post)klubovou scénou. How to Dress Well kombinuje důvěrně známé s překvapivým a naživo vše posouvá do ještě větších krajností.

A zatímco podstatná část hudebníků jde za co největší popularitou, How to Dress Well zvolil opačnou cestu, stáhl se do ústraní. A do Prahy přijel bez doprovodné kapely, nadto do komornějšího Café V lese namísto většího Futurum Music Baru, kde hrál před čtyřmi lety. Ještě před ním se sál zaplnil hustou mlhou a hutnými sekavými beaty producentky ELLLL, která během chvilky proměnila pondělní večer na páteční noc. Žádné pomalé seznamování se supportem se nekonalo. ELLLL hrála, jako by jí patřil celý večer, a zároveň dala tušit, že ani současná koncertní podoba How to Dress Well nepůjde očekávaným směrem.

Ten rozdělil své vystoupení do dvou částí a každá z nich působila úplně jinak. Hlavní roli v té úvodní měl zrnitý noisový podklad a barevné vizuály dotvářející roztěkanou atmosféru. Krell pobíhal z jedné strany malého podia na druhou a kromě malých kláves stihl zpívat do dvou mikrofonů. Ovšem spíše než Krellův vlastní hlas ve skladbách dominovala jeho odosobněná, upravená verze.

fotogalerie z koncertu tady

Zlom přišel ve třetině programu, kdy se How to Dress Well zastavil a vedl s publikem asi desetiminutovou rozpravu. Kromě představení nové desky, vylíčení svého pražského dne a návštěvy tří veganských restaurací vysvětlil, proč jeho koncert zní tak nevlídně i jak moc je pro něj těžké žít v současné Americe, která bojuje s institucionalizovaným rasismem i chudobou. Zbytek večera se najednou nesl na zcela jiné vlně. Agresivní beaty začaly dávat smysl a jejich odtažitost byla pryč. Z How to Dress Well se během pár minut stal člověk s podobnými starostmi, jaké mají jeho fanoušci. A pospolitost diváků, Krellův smysl pro humor i akustický přídavek s několika výpadky textu dodaly temnému večeru trochu světla.

Info

How to Dress Well (us) + ELLLL (irl)
22. 10. 2018 Café V lese, Praha

foto © Filip Kůstka

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace