Popluh | Články / Reporty | 26.06.2014
V rámci tradiční série Bohemian Like You se v úterý v pražské MeetFactory představil maskovaný Slow Magic, doprovázený kapelou Low Roar. Od elektrizující melancholie k elektrizující party snadno a rychle.
Na Islandu usídlený Američan Ryan Joseph Karazija přivezl se svou tříčlennou skupinou Low Roar představit nové album. Zatím jen živě. A ukázka to byla víc než výživná. Melancholickou folktroniku debutové desky střídali syntezátorové útoky a patetický hlasový projev, často ještě samplovaný a efektovaný. Evidentně nejde žít na Islandu dlouho bez toho, aby se vám tamní hudební projev nezaryl hluboko pod kůži a do bránice. Melancholická vlna projížděla davem, který se nechal volně unášet, a obavy z jednotvárné nudy rozehnalo právě prolínání folkovějších kusů s těmi elektronickými. Obě polohy navíc působily naprosto přirozeně, takže vůbec nevadilo, že se celý set zahraný bez zvukových pauz slil do jednoho celku. Každý, kdo šel na Low Roar, nemohl být nespokojen, každý, kdo zůstal i na hlavní hvězdu večera, si říkal, že přinejhorším může kdykoliv odejít. Ne že by to snad někomu přišlo na mysl.
Slow Magic zní možná na desce trošku jednotvárně a klidně, tenhle dojem ale smazal hned první, energicky předvedenou skladbou a až do konce koncertu ho nepřestával přepisovat. Maskovaný hudebník přitom těžil ze dvou bubnů, kterými dotvářel jinak předpřipravenou hudební show. Šamanskou atmosféru moderního elektronického vymítání doplňoval pódiový projev hudebníka vystupujícího s podsvícenou krabicí v podobě lišky na hlavě a v kožešině. Pod vlivem spalujících světel ve slušně zaplněné MeetFactory mohlo být někomu na padnutí, Slow Magic ale na pódiu řádil dál. A nejen tam, skvělé byly i momenty, kdy si buben přenesl mezi lidi a rozjel improvizovanou party přímo mezi nimi. Kdo nečekal nic, musel být nadšen, kdo byl obeznámen s živelným live projevem, musel být spokojen. Vymítací rituál nudy všedního úterý byl úspěšný a náladu nemohl zkazit ani déšť čekající za branami MeetFactory. Slow Magic si do sluchátek jen tak nepustím, ale rozhodně si ho nenechám ujít kdykoliv znovu naživo. V kombinaci s Low Roar jedno z nejpříjemnějších koncertních představení roku.
Slow Magic (us) + Low Roar (isl)
24. června 2014, MeetFactory, Praha
foto © Eliška Kubíková
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.