Kateřina Vodolánová | Články / Reporty | 16.03.2015
Britský hudebník Max Cooper zavítal o druhém březnovém víkendu do pražské MeetFactory, aby se v české premiéře představil, a to dokonce se svou audiovizuální show zvanou Emergence. Sobotní studené a deštivé počasí fanoušky neodradilo - prostor v sále byl několik desítek minut před desátou slušně zaplněný a před továrnou stály další hloučky příznivců holdujících cigaretám, které na vzduch vyhnal fakt, že akce byla nekuřácká.
Na žádném koncertě se nesmí připustit, aby byl předskokan být lepší než headliner, což se i tentokrát projevilo na způsobu ozvučení. Zvuk se ztrácel do prázdna a pro basy, aby si člověk došel přímo pod pódium, i tak ale Floex sklidil slušný potlesk na rozloučenou. Přesně o desáté se na plátně téměř kopírujícím šířku stage rozběhla projekce, zprvu černobílá. Spolu s ní taky hudba Maxe Coopera. Patnáct minut jemného klavírního drone ambientu s projekcí skvěle fungovalo. Pak se plátno rozzářilo pastelovými barvami, hudba výrazně zrychlila, přede mnou zapumpovaly ruce a spousta lidí se dala do tance. Opravdu se to dělo, opravdu produkoval tak prvoplánovou taneční hudbu?
Ze špatného snu mě vytrhla skladba Fragments of Self, její nádherná klavírní melodie i rozbité skřípavé zvuky. Následoval Origins, žánrově podobný track, jen doplněný ženským vokálem a originálním videoklipem. Voyage Though the Analogue Womb neoslovila, ale z Morphogenesis, jejíž originál mají na starosti Skew & Satirist, se díky Cooperově remixové verzi stala slušně namotávající palba. Gradující závěr umocňovala urbanistická projekce plná obměňujících se budov, intenzita hudby a obrazu se vzájemně podporovala. Doufala jsem, že své vystoupení zakončí Impacts, ideálně ve formě přídavku, ale nestalo se. Přišla akorát nezáživná tucka. Max Cooper umí dělat zajímavější hudbu, než tu, kterou předvedl v narovnaných a vyprázdněných polohách.
Max Cooper (uk) + Floex
14.3.2015, MeetFactory, Praha
foto © Kateřina Motýlová
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.