Broněx | Články / Reporty | 29.03.2014
Rozčtvrtit se. Nebo se rozdělit na ještě více částí. To bylo to nejlepší, co mohl člověk udělat v Brně ve čtvrtek 27. března. Velký benefit na Veganfest s Gattacou a Telefonem v čele, Hentai Corporation, Mňága a Žďorp pro nostalgiky a v Kabinetu Múz křest nové desky OTK. Rožnovští punkáči Telefon dokonce původně měli být jak ve Vegalité, tak v Kabinetu Múz, ale na křtu OTK nakonec nehráli. Ať už byly důvody jakékoli, kapela vyškrtnutá z line-upu den před akcí vždycky trochu naštve. No nic, v mých silách byl jen jeden koncert.
Sejdou se takhle kytarista z Unny, basák z Or a kytarista z Human Steak na bicí a zpívají písničky o Brně. To není začátek špatného vtipu, to je Vlněna. Dalo by se tomu říkat i superskupina, jestli tenhle výraz nezanikl v sedmdesátých letech. V Kabinetu vystoupila Vlněna s akustickým setem, dvě španělky, mandolína a xylofon. Prý takhle hrají „občas a výjimečně“, ale já mám na jejich akustická vystoupení asi nějakou smůlu nebo štěstí. Kapelu oceňuju už jen pro ten nápad a ideu písní spojených pocitem z konkrétních míst a vyrůstajících z lásky k hnusu i kráse města, které maká a kde se na hlaváku setkávají železa ze sedmi směrů. I přesto jsem vzpomínal na jediný koncert, kdy jsem Vlněnu viděl v elektrifikované palbě.
Staří harcovníci OTK si na první večer malého turné ke křtu nové desky nevybrali Brno náhodou - vinyly sice zapomněli v Praze, ale cédéčka Atentát na Wericha, která pokřtili kluci z Vlněny, do batohu k buzole přibalili neomylně. Podstatné ale bylo, že OTK mají aktuálně víc než parádní formu. Zběsilý bubeník Víťa se před koncertem vždycky rozcvičuje kliky na pěstech, což asi mluví samo za sebe, basa všechno drží pohromadě, klávesy dodávají celkovému zvuku neotřelé barvy a nádherně hutně nakřáplý zvuk kytary Ondry Ježka asi nikdy nepochopím. Nové i starší songy jsou jednoznačně hitovky a kdo to neví, o moc přichází. Jak dlouho že už jsou OTK na scéně? Zeptej se svýho srdce, jak moc jsi starej.
OTK + Vlněna
27. 3. 2014, Kabinet Múz, Brno
foto © Vrbaak
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.