Kateřina Pohlová | Články / Reporty | 05.12.2015
Včerejší druhý festivalový den nabídl ze sekce Animace animace celkem tři audiovizuální projekce. Greg Pope ve spolupráci se Salviou (hudební projekt Veroniky Vlkové a Kateřiny Koutné) představili svou performanci s názvem Stone Horizon. Krátce po deváté hodině večer pak Lotic rozduněl Divadlo hudby a nakonec vystoupil hlukař Takashi Makino.
Úzkost, kvílení, nesnesitelné napětí, dravost, roztříštěnost, těžkost, tlak - pocity, které Lotic svou hudbou pouští do prostoru. Na letošní PAF přijel s nejnovějším mixtapem Agitations a společně s českým umělcem Martinem Pustějovským téměř roznítili už tak nadšený dav. Elektronický nářez doplňovala projekce čistých bílých linek kmitajících v rytmu Loticovy hudby. Performance založená na kontrastu mezi stavy křehkosti a uvolnění s drsnými až destruktivními náladami překonala všechna očekávání, neutuchající potlesk byl toho jasným důkazem.
Poslední audiovizuální performance včerejšího dne začala Takashiho minilekcí, jak správně použít improvizované 3D brýle (plastový pásek s šedým filtrem). I když se mnozí snažili vydržet půlhodinovou projekci s jedním okem zavřeným, zatímco druhé sledovalo přes filtr obrazy na plátně, námaha byla tak velká, že někteří se nakonec spokojili s 2D klasikou.
Takashiho vystoupení Space Noise přeneslo hluk, který japonský filmař vytvářel na místě pomocí syntezátorů, na promítací plátno. Blikající abstraktní obrazy prskající do prostoru. Hluk lze asi těžko vyjádřit jinak než zmateným hemžením barevných skvrnek. I bez použití 3D brýlí to mělo svůj půvab.
Přehlídka animovaného filmu 2015
4. 12. 2015 Umělecké centrum Univerzity Palackého, Olomouc
www.pifpaf.cz
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.