Kateřina Pohlová | Články / Reporty | 05.12.2015
Včerejší druhý festivalový den nabídl ze sekce Animace animace celkem tři audiovizuální projekce. Greg Pope ve spolupráci se Salviou (hudební projekt Veroniky Vlkové a Kateřiny Koutné) představili svou performanci s názvem Stone Horizon. Krátce po deváté hodině večer pak Lotic rozduněl Divadlo hudby a nakonec vystoupil hlukař Takashi Makino.
Úzkost, kvílení, nesnesitelné napětí, dravost, roztříštěnost, těžkost, tlak - pocity, které Lotic svou hudbou pouští do prostoru. Na letošní PAF přijel s nejnovějším mixtapem Agitations a společně s českým umělcem Martinem Pustějovským téměř roznítili už tak nadšený dav. Elektronický nářez doplňovala projekce čistých bílých linek kmitajících v rytmu Loticovy hudby. Performance založená na kontrastu mezi stavy křehkosti a uvolnění s drsnými až destruktivními náladami překonala všechna očekávání, neutuchající potlesk byl toho jasným důkazem.
Poslední audiovizuální performance včerejšího dne začala Takashiho minilekcí, jak správně použít improvizované 3D brýle (plastový pásek s šedým filtrem). I když se mnozí snažili vydržet půlhodinovou projekci s jedním okem zavřeným, zatímco druhé sledovalo přes filtr obrazy na plátně, námaha byla tak velká, že někteří se nakonec spokojili s 2D klasikou.
Takashiho vystoupení Space Noise přeneslo hluk, který japonský filmař vytvářel na místě pomocí syntezátorů, na promítací plátno. Blikající abstraktní obrazy prskající do prostoru. Hluk lze asi těžko vyjádřit jinak než zmateným hemžením barevných skvrnek. I bez použití 3D brýlí to mělo svůj půvab.
Přehlídka animovaného filmu 2015
4. 12. 2015 Umělecké centrum Univerzity Palackého, Olomouc
www.pifpaf.cz
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.
Jiří V. Matýsek 20.10.2024
„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.
Veronika Miksová 17.10.2024
Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.
Martin Šmíd 16.10.2024
Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.