Kateřina Pohlová | Články / Reporty | 05.12.2015
Včerejší druhý festivalový den nabídl ze sekce Animace animace celkem tři audiovizuální projekce. Greg Pope ve spolupráci se Salviou (hudební projekt Veroniky Vlkové a Kateřiny Koutné) představili svou performanci s názvem Stone Horizon. Krátce po deváté hodině večer pak Lotic rozduněl Divadlo hudby a nakonec vystoupil hlukař Takashi Makino.
Úzkost, kvílení, nesnesitelné napětí, dravost, roztříštěnost, těžkost, tlak - pocity, které Lotic svou hudbou pouští do prostoru. Na letošní PAF přijel s nejnovějším mixtapem Agitations a společně s českým umělcem Martinem Pustějovským téměř roznítili už tak nadšený dav. Elektronický nářez doplňovala projekce čistých bílých linek kmitajících v rytmu Loticovy hudby. Performance založená na kontrastu mezi stavy křehkosti a uvolnění s drsnými až destruktivními náladami překonala všechna očekávání, neutuchající potlesk byl toho jasným důkazem.
Poslední audiovizuální performance včerejšího dne začala Takashiho minilekcí, jak správně použít improvizované 3D brýle (plastový pásek s šedým filtrem). I když se mnozí snažili vydržet půlhodinovou projekci s jedním okem zavřeným, zatímco druhé sledovalo přes filtr obrazy na plátně, námaha byla tak velká, že někteří se nakonec spokojili s 2D klasikou.
Takashiho vystoupení Space Noise přeneslo hluk, který japonský filmař vytvářel na místě pomocí syntezátorů, na promítací plátno. Blikající abstraktní obrazy prskající do prostoru. Hluk lze asi těžko vyjádřit jinak než zmateným hemžením barevných skvrnek. I bez použití 3D brýlí to mělo svůj půvab.
Přehlídka animovaného filmu 2015
4. 12. 2015 Umělecké centrum Univerzity Palackého, Olomouc
www.pifpaf.cz
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.