Jakub Béreš | Články / Reporty | 12.07.2019
První den Pohody se vždycky odehrává v pozvolném tempu, všechny menší stage jsou ještě uzavřené a přebíhá se pouze mezi těmi hlavními. Tu největší otevírali festivaloví miláčci Lola Marsh, kteří se do areálu trenčínského letiště vracejí pravidelně a jejich fanouškovská základna je každým rokem početnější. Melancholický pop ve stylu Lany Del Ray bez existenciálního podtextu? Přestože většinu písniček zapomenete cestou pro pití, pozitivní energie zůstává.
„Nejlepší hudba je ta popová,“ křičel do mikrofonu Matthew Healy z The 1975. Britská kytarovka se s poslední deskou A Brief Inquiry Into Online Relationships vystřelili do pozice jedné z největších současných kapel, která přežila dobíhající boom indie skupin nulté dekády. Přestali předstírat, že jsou cool rockeři, a začali hrát barevný pop pro jedenadvacáté století. Pod růžovou fasádou se schovávají nápadité texty a otevřená zpověď Healyho o depresích a úzkostech, přesto se jejich koncertem dalo protancovat jak na školním plesu. „Love it if we made it,“ neslo se jednohlasně letištěm, když The 1975 hráli svůj stejnojmenný hit. Digitální tíseň, globální oteplování, rasismus, fake news a mnoho dalších společenských problémů vykukovalo z písní oceňované desky. The 1975 nás vzali za ruku a řekli, že to sice nebude lepší, rozhodně ale stojí za to s tím něco dělat a přestat se bát.
fotogalerii z první den festivalu najdete tady anebo i tu
Zběsilé Skeptovo vystoupení a sloky pálené do davu jako výstřely z pistole roztrhly romantický opar, jenž se vznášel ve vzduchu po předešlých koncertech. Vítejte v současnosti, nic příjemného nás nečeká, a tak je načase přestat se uklidňovat přívětivou hudbou. Shutdown pro všechny, kteří čekají v hlavním čase jenom songy od Oasis. První večer slovenského festivalu patřil mladým a jejich problémům. Nostalgické vzpomínání bude jindy.
Pohoda Festival
11. - 14. 7. 2019
letiště Trenčín, Slovensko
foto © Mária Karľaková
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.