Jakub Béreš | Články / Reporty | 25.08.2015
Další zastávka Polygonu proběhla o víkendu v netradičně otevřeném prostoru holešovického doku. Lidi z okolí si sice stěžovali na hluk a policejní auta kroužila jako supi hned po zahájení, nakonec ale měli smůlu. Vše šlo podle plánu a konec přišel přesně s desátou večerní.
Polygon je akce, na níž ani první sluneční paprsky nevyženou návštěvníky domů, ale její poslední epizoda začala už po poledni. Navíc se jelo bez line-upu a podle fb události měl tahák Levon Vincent nastoupit „v ten správný moment”. Vtipný nápad, jak nahnat návštěvníky na místo o něco dřív. Kdo měl obavy, mohl si oddychnout. Krok do neznáma vyšel opět na 110 % procent.
Všechny plochy areálu byly laděné do černé a bylo fuk, jestli se jednalo o plot, plachtu nad stagí, nebo muzikanty za pultem, dokonce i většina návštěvníků dodržela nestanovený dresscode. O vizuální atmosféru se postaralo několik žárovek svítících nad davem a osvětlená vrtule, která rozháněla hustý dým. A aby toho nebylo málo, na druhé straně Holešovic se vznášel černý dým z hořící tovární haly. Všechno krásně doplněno sytě oranžovým zapadajícím sluncem.
Odpolední djové sice nepřilákali návštěvníky k pódiu, zato příjemně navnadili na finální sety. Těsno v davu začalo být až před osmou. Pražský Mutuju zahrál tak skvělý set, že si jej šlo lehce splést z hlavní hvězdou večera, tedy do doby, než se Levon Vincent ukázal za pultem. V jeho programu jsme se ocitli i v minulém století, ale co čekat od muzikanta, který začínal kariéru na přelomu milénia? Nechyběly ani písně z letošní stejnojmenné desky a společně tvořily působivou skládanku. Oproti ostatním djs se ve Vincentově setu objevovalo mnohem více vokálních tracků, ten nejvýraznější přišel na konci: Data – Living Inside Me z roku 1983 v nikdy nevydaném remixu Levona Vincenta doprovodil menší ohňostroj.
Organizátorům se znovu podařilo uspořádat bezchybnou party a z letní edice venkovního Polygonu by se rázem mohlo stát pravidelné odbočení. Praha potřebuje akce, které oživí její zapadlé kouty, a obzvláště pak ty, které jsou během dne. Polygon je zárukou té nejvyšší kvality, která s každou další zastávkou přichystá kromě zvučného jména i něco navíc. Úspěšná snaha o inovativní přístup na jednom místě dělá z Polygonu opravdovou událost. Co přinese ten další?
Polygon: Levon Vincent
22. 8. 2015 Přístaviště Holešovice, Praha
foto © Kryštof Hlůže
Vojta Chmelík 03.02.2025
Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.
Alžběta Sadílková 31.01.2025
Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…
Vojta Chmelík 29.01.2025
Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.