Jakub Béreš | Články / Reporty | 05.07.2016
Druhý festivalový den hlásí vyprodáno, jednodenní vstupenky šly na dračku. Největšími hvězdami byli The Offspring a Bullet for My Valentine, kteří se však kryli s lákavým programem v menších stanech, který byl jasnou volbou. Těžká rozhodnutí přijdou až dnes večer. Když se na hlavních pódiích představí současně často skloňovaní The 1975 a CHVRCHES. Ve stejném čase pak festival nabízí kulturní ikonu Saula Williamse, jehož letošní deska přesně pojmenovává aktuální společenské nástrahy, nebo jediné hiphopové zástupce v line-upu HO99OR.
Pondělí žánrovou diverzitu nepřineslo. Jednotlivé dny cílí na určité typy hudebních fanoušků, a tak včera festival dostál svému jménu a potěšil především příznivce tvrdých projektů, kytarové formace rozeznívaly areál od brzkých odpoledních hodin. Plán na odpoledne byl ale jasný, a to vyhnout se jménům, které nabízí každý druhý lokální festival. První tečka v programu přišla s osmou večerní a oblíbenou hangárovou stagí. Australští Tired Lion, jejichž tvorba se pohybuje mezi alternativním rockem a grungem, byli zpestřením, už jenom kvůli tomu, že za mikrofonem nabídli ženský hlas.
Letošní program zaostává v hledání začínajících kapel. Tired Lion sice dobrý, ale minulé ročníky nabídly dravější kapely jako Balthazar, Rangleklods a hlavně Young Fathers, kteří mají za sebou i úspěšnou tour s dnešním headlinerem Massive Atack. Zato středně velké kapely se povedly. Turbowolf mají dost specifický způsob prezentace, která nemusí všem sednout, především kvůli frontmanovi Chrisu Georgiadis, který pozvolně přecházel z pozice zpěváka do role laškujícího baviče a zase zpátky. Moshpit téměř přes celý stan samozřejmostí. Turbowolf se liší i tím, že do své tvorby nechávají proniknout tribální, až mystické prvky, které se pod kůži zarývají podivným způsobem.
Hlavním bodem v mém programu byli temní kanadští vizionáři Suuns, kteří předvedli nejvíc sexy show, kterou jsem kdy viděl. Pokud vám psychedelická přitažlivost ve stylu Tame Impala přijde už vyčpělá, zkuste elektrizující Suuns. Závan abstraktní budoucnosti, který definuje nově se formující hudební žánry. Ještě nikdy jsem nikoho neslyšel tak svůdně a naléhavě opakovat jednotlivé repetitivně části slok. Temné, hlasité a odtažité, přesto nesmírně intimní.
V dramaturgii Rock for People se sice jednalo o výstřel do dmy, přesto si Suuns své fanoušky našli. Těm patřil celý stan, protože všichni ostatní byli zrovna na The Offspring. Přesně kvůli takovým momentům se vyplatí sledovat line-upy jednotlivých akcí, které často překvapí podobně odvážným krokem. Své by o tom mohli vyprávět fanoušci Astronautalise, který se u nás pravidelně objevuje na malých festivalech napříč republikou. Dneska o půlnoci uzavírá celý festival, tak se tam potkáme.
Rock for People
3. - 5. 7. 2016 Festivalpark, Hradec Králové
www.rockforpeople.cz
foto © Tomáš Valda
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.