Jiří Mališ | Články / Reporty | 24.09.2016
Po dvou interview bylo téma večera jasné. Tři skupiny, jejichž „snový“ přístup k rocku je místy označován jako shoegaze, se snažily během vystoupení uniknout ze spárů omezující nálepky následovníků Slowdive. A jelikož se americko-velšsko-dánský lineup rozhodl jít cestou kreativního rámusu, dunělo mi v uších ještě následující poledne.
Jako první se pódia ujal vycházející dánský export Alpha Male. Chlapci sice vypadají, že by mohli hrát rádiový britský poprock, ale domácí trio jde ve šlépějích Yung a mají za sebou i support svých oblíbenců z kapely Cheatahs. V kodaňské Betě zahráli dva singly doplněné o čtyři nové tracky a jejich metodou vyhnutí se shoegazu byla inspirace popem a punkem. Outro závěrečné Mono Focus bylo prodlouženo o instrumentální nářez, který dal zapomenout na všechny reverby. Noise rock v podání Alpha Male má budoucnost.
Po mladých Dánech se představilo cardiffské kvinteto Chain of Flowers. Velšané měli svůj úprk od shoegazu jednoduchý, hrají postpunk a nikdo se je ještě neodvážil přirovnat k My Bloody Valentine. Od prvních tónů byl jasný vliv spoluostrovanů White Lies, ale frontman Joshua Smith si bere příklad i z The Smiths a na pódiu předvádí taneček, který jako by byl veden játry, zoufale se snažících uniknout z jeho útrob. Jejich křik byl však utlumen další lokem piva, a ačkoliv to místy vypadalo, že by Joshua mohl přepadnout přes monitor do prázdné přední řady, byli jsme toho ušetřeni. S přibývajícími minutami se jeho výraz měnil z Morrisseye v George Clarka, což korunoval pohledem antikrista. Kytary ho následovaly a publiku se dostávalo tvrdého hardrockového nářezu, ačkoliv všimnout si kytaristy přes přílišnou nápadnost zpěváka nebylo jednoduché. Je nutné dávat pozor, aby se frontman neuškrtil kabelem od mikrofonu, protože Chain of Flowers hrají velice dobrý postpunk.
Ani součet decibelů dvou předskokanů nepřipravil bubínky na hlasitost, se kterou se vyrukovali hoši z Nothing. Postrockové intro úvodní skladby Fever Queen připomínalo Maybeshewill a působilo ještě lépe než na novém albu Tired of Tommorow, které filadelfská kapela přijela Evropě představit. Kytary a bicí byly dokonalým ztělesněním kvalitního hluku. Nic mě tak nepřipravilo na šok, kterým byly vokály jak frontmana Domenica Palerma, tak kytaristy Brandona Setty. Zpěv, který oběma deskám Nothing dodával tak vychvalovanou zasněnou atmosféru, se do Kodaně nedostavil. Možná to bylo tím, že se skupina nacházela uprostřed více jak třítýdenního turné, možná tím, že speed z předchozí noci v Hamburku ještě Nickovi tekl ušima.
Hodinový set jsem vyplnil snahou předstírat, že poslouchám instrumentální verzi kapely. Lepší výkon byl slyšet ve starších skladbách Dig, Bent Nail a B & E, ale jinak byl tahák večera zklamáním. Nothing hráli většinu skladeb z letošního alba a hutnou atmosféru se jim podařilo předvést i naživo, ale protože vokály byly na desce hlavním aktérem, budu na kodaňský koncert muset zapomenout a za týden si je pustit na Spotify.
Nothing (us), Chain of Flowers (uk), Alpha Male (dk)
22. 9. 2016 Beta2300, Kodaň
Photo: Philip B. Hansen. For www.PhilipBH.com
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.