David Havas | Články / Reporty | 29.01.2018
Jak začít tuhle punkovou epizodku? Mám horečku a šofér Kiril mě vyváží serpentínama nad noční Prahou. Tak to bychom měli - taxíkem na punkovej koncert. Počáteční stud zvolna přebíjí Mulholland drajv kolem bývalý zkušebny, kde jsme s klukama dávali dohromady první songy v imaginární angličtině a brumlali něco na způsob „ten bridge tady nesmí bejt tolik sofistikovanej”, vybaveni desaterem, který rozhodlo o tom, že nám dvojšlapka nesmí přes práh.
Nostalgický okénko trvá asi deset minut, než mě Kiril vyhodí u spartakiádního Stonehenge a za dalších pět mi už barman lifruje panáka slivovice. „Vypálení bacilů takhle nefunguje, chlapče, jedině pokud bys chtěl potkat v noci nad mísou svoje activií vyšlechtěný biffidus esencis,“ prohodí otcovsky zpod svý bekovky a já definitivně potvrdím status outsidera, co si nejde pro staráč.
To ale už přichází Gába, Ivo a pár stylovejch kamarádů, co mě, bledýho velkovévodu, berou pod svý lesklý kožený křídla. Akorát včas, Fialky se právě pouští se správně punkovým zpožděním do prvního setu večera. Sympatická banda, projevem, energií, a kdyby se nebáli pustit do většího frackovství a do míň monotónních, až bigbeatovejch zpěvovejch linek, budou fakt dobrý. Co není, může být.
Vibrators ukončí rozložení pozic ve vyprodaný Sedmičce a hned navážou na tuzemskej support. Když posloucháte jejich první dvě alba, jste nadšený z přirozenýho prolínání toho nejlepšího z klasickýho britskýho punku s do-woop popovým historicismem zámořskejch Ramones. A i když z původní sestavy zůstal jen bubeník Johnny „Eddie” Edwards, oháklej do starýho dresu AC Milán, s Petem Honkamakim a Nigelem Bennettem tvoří mocný punkový power trio. Edwardsova úsporná přesnost se lehce potkává s Bennetovejma až thundersovskejma riffama a pestrý publikum jim leží u nohou od první písničky. Pro zbytečnej sentiment není prostor - happy birthday, zpíváme Bennetovi spontánně už asi po čtvrtý písničce. To, že Olda vedle mě dva tejdny předtím přišel v Modrý vopici o jedničky, dvojky i trojky při stage divingu, nevadí.
Když začnou hrát ikonickou Baby, Baby, motá se mi hlava horečnatym blahem, ve kterým se potkávaj angína, slivovice a pohled na jedny šik černobíle pruhovaný upnutý gatě. Odněkud přilítne pusa. Punkerky jsou stejně nejhezčí holky a některý reuniony mají smysl.
Vibrators (uk) + The Fialky
26. 1. 2018, 007 Strahov, Praha
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.