David Havas | Články / Reporty | 29.01.2018
Jak začít tuhle punkovou epizodku? Mám horečku a šofér Kiril mě vyváží serpentínama nad noční Prahou. Tak to bychom měli - taxíkem na punkovej koncert. Počáteční stud zvolna přebíjí Mulholland drajv kolem bývalý zkušebny, kde jsme s klukama dávali dohromady první songy v imaginární angličtině a brumlali něco na způsob „ten bridge tady nesmí bejt tolik sofistikovanej”, vybaveni desaterem, který rozhodlo o tom, že nám dvojšlapka nesmí přes práh.
Nostalgický okénko trvá asi deset minut, než mě Kiril vyhodí u spartakiádního Stonehenge a za dalších pět mi už barman lifruje panáka slivovice. „Vypálení bacilů takhle nefunguje, chlapče, jedině pokud bys chtěl potkat v noci nad mísou svoje activií vyšlechtěný biffidus esencis,“ prohodí otcovsky zpod svý bekovky a já definitivně potvrdím status outsidera, co si nejde pro staráč.
To ale už přichází Gába, Ivo a pár stylovejch kamarádů, co mě, bledýho velkovévodu, berou pod svý lesklý kožený křídla. Akorát včas, Fialky se právě pouští se správně punkovým zpožděním do prvního setu večera. Sympatická banda, projevem, energií, a kdyby se nebáli pustit do většího frackovství a do míň monotónních, až bigbeatovejch zpěvovejch linek, budou fakt dobrý. Co není, může být.
Vibrators ukončí rozložení pozic ve vyprodaný Sedmičce a hned navážou na tuzemskej support. Když posloucháte jejich první dvě alba, jste nadšený z přirozenýho prolínání toho nejlepšího z klasickýho britskýho punku s do-woop popovým historicismem zámořskejch Ramones. A i když z původní sestavy zůstal jen bubeník Johnny „Eddie” Edwards, oháklej do starýho dresu AC Milán, s Petem Honkamakim a Nigelem Bennettem tvoří mocný punkový power trio. Edwardsova úsporná přesnost se lehce potkává s Bennetovejma až thundersovskejma riffama a pestrý publikum jim leží u nohou od první písničky. Pro zbytečnej sentiment není prostor - happy birthday, zpíváme Bennetovi spontánně už asi po čtvrtý písničce. To, že Olda vedle mě dva tejdny předtím přišel v Modrý vopici o jedničky, dvojky i trojky při stage divingu, nevadí.
Když začnou hrát ikonickou Baby, Baby, motá se mi hlava horečnatym blahem, ve kterým se potkávaj angína, slivovice a pohled na jedny šik černobíle pruhovaný upnutý gatě. Odněkud přilítne pusa. Punkerky jsou stejně nejhezčí holky a některý reuniony mají smysl.
Vibrators (uk) + The Fialky
26. 1. 2018, 007 Strahov, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.