Články / Reporty

The Baboon Show: Život v perfektním světě

The Baboon Show: Život v perfektním světě

Dita Koudelková | Články / Reporty | 11.02.2017

Rozviňte červený koberec světel, neboť už přichází. No, vlastně se spíš dost obhrouble prodírá mezi neprostupnými lokty pod podiem. Švédská královna živé hudební scény Cecilia Boström a její excentrická družina vstupují před hvízdající dav a nehybně seřazeni do pozoru vzdávají tiché díky.

The Baboon Show, kteří koncem loňského roku vypustili do světa nové album The World Is Bigger Than Tour, zahájili před několika dny stejnojmenné evropské turné. Jak je již tradicí, jedna se zastávek patřila i Praze.

Sál je v tenzi. Do intra najíždí rytmus basového bubnu a spolu s jednoduchým frázováním kytary vytváří čistou, dokonale pulzující skladbu. Nehrajeme baseball, nehrajeme basketball, dnes se hraje Class War! Úvodní song z aktuálního alba zvedá tep v žilách i ruce tleskající nad hlavou. Hned za ním se na raz, dva tři, čtyři řítí plně vybavená pecka Shame. Publikum, které ještě před chvílí čítalo několik málo jedinců bloudících u pultu s merchem a pár postav zkroušených v předsálí nad půllitrem piva s tíhou předešlého víkendu, povstalo do živoucího chumlu.

Punkrockový sound, dynamika power popu a frontmanka s temně sametovým hlasem ostrým jak láhev skotské představují dokonale rezonující spojení. Divák, který netuší, kdy nastoupil, najednou uhání na palubě nezadržitelného kolosu, pod vedením půvabné Cecilie. Porcelánová panenka s manýry nevycválaného hromotluka. I tak lze popsat zpěvačku, která s děravými punčochami a bondage pásem rejdí po podiu v disharmonických pohybech. Elektrizující show ponořená do rudomodrých efektů vytváří popartový vizuál, zatímco každičký pohled visí na podmanivé Cecilii, co v písní Tonight slibuje, že dnes bude jen tvá.

Pro všechen těžce pracující lid trpící v koloběhu všedních dní pozvedněme pěst, neboť „there´s time we can get away, we working all night and day“. Skladba, se kterou je těžké se neztotožnit, víří davem, chytlavý refrén má sborovou ozvěnu. „No homophobia! No sexism! No racism!“ je poselství, s nímž frontmanka představuje nejznámější hymnu You Got a Problem Without Knowing It. Boj proti arogantním pohlavárům, sebestředným jedincům a slepé společnosti podaný s kapkou ironického humoru, coby hlavní motiv jejich posledního alba, se koncentruje i v následující vypalovačce Me, Myself and I. Dav se radostně potí, Cecilie se polévá vodou, načež se rázným povelem „Na bar!“ nechává odnést pro jednoho lahváče. Jistě, sledovat dvouhodinový večírek, kde po sobě rozjuchaný dav cintá pivem, a nevyužít ty desítky vzpínajících se rukou k něčemu smysluplnému, by byla čirá bláhovost.

The Baboon Show jsou jedni z těch, s jejichž koncertem nikdy nemůžete šlápnout vedle. Pondělní představení v Rock Café však bylo zas o kus lepší než minule a naprosto dechberoucí. Večer jim zahájila švýcarská parta Nasty Rumours. Sedmdesátkový punk, jemuž vévodily jednoduché melodie, odstartoval show v našlápnutém tempu. Hojná část lidí postávající před podiem rytmicky pokyvovala a i baroví štamgasti se odlepili od zadního pultu. Přestože po několika skladbách působil set jednotvárně a zpěv poněkud průměrně, cíl předskakující kapely byl splněn na výbornou.

Info

The Baboon Show (se), Nasty Rumours (ch)
6. 2. 2017 Rock Café, Praha

foto © Vojtěch Florián

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace