Jakub Béreš | Články / Reporty | 20.11.2015
Zatímco u The Wombats můžeme pochybovat, jestli jsou spíše popovou, nebo rockovou kapelou, u předkapely Sunflower Caravan máme jasno hned. Jedná se o neslaný nemastný pop s hromadou vykrádaček a nulovou originalitou. Do toho bije do očí přehrávající zpěvák a snaha o neformálně společenský outfit. Označení středněproudá kapela je přiléhavé, na druhou stranu hrála vážně dobře a díky nasazení to tak nějak fungovalo. Takhle si představuji slavnosti na náměstí v okresním městě.
Před čtyřmi lety by taková předkapela nejspíš tak hladce neprošla, tehdy byli The Wombats na vrcholu. Deska This Modern Glitch z téhož roku zapadla do vlny tehdejších indie kytarovek a hity Techno Fan a Tokio (Vampires & Wolves) zněly všude. Po odmlce letos vydali třetí desku Glitterbug - ta už nesnese srovnání s ostrovními kapelami typu Kaiser Chiefs nebo Two Doors Cinema Club, ale spíše s těmi zaoceánskými poprockovými, ze střední školy minulé dekády.
Trio alespoň zůstalo stejně zábavné a dokázalo přenést hravost skladeb na pódium. Na nový materiál se lidi chytali snad ještě více než na staré singly, přesto byla úvodní Jumping Into the Frog svižným odrazovým můstkem do svižného koncertu, během něhož se neustále skákalo, a to až do poslední Let‘s Dance to Joy Division. Po ní následovalo už jenom krátké kytarové sólo, do kterého když se frontman Matthew Murphy opřel, znělo stokrát rockověji než předešlý koncert. Moment WTF umocnilo to, že šlo o jediné vykolejení z nastaveného tempa. Jestli se skupině stýská po surovějším zvuku, měla ho vmísit mezi své „odrhovačky“ rovnou. Tohle nesedělo.
The Wombats se zasekli v čase a originalitou zrovna nepřetékají, ale aspoň si z nedávné historie berou to nejlepší. Chcete si připadat znovu jako na gymplu? Tahle partička nemá jiné ambice než navodit adolescentní, bezstarostnou atmosféru, což převážně mladší publikum kvitovalo. Nové věci sice nenadchly, ovšem ty staré nadále zůstávají „guilty pleasure“.
The Wombats (uk) + Sunflower Caravan
17. 11. 2015 Lucerna Music Bar, Praha
foto © Jakub Václavek
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.