Jakub Béreš | Články / Reporty | 20.11.2015
Zatímco u The Wombats můžeme pochybovat, jestli jsou spíše popovou, nebo rockovou kapelou, u předkapely Sunflower Caravan máme jasno hned. Jedná se o neslaný nemastný pop s hromadou vykrádaček a nulovou originalitou. Do toho bije do očí přehrávající zpěvák a snaha o neformálně společenský outfit. Označení středněproudá kapela je přiléhavé, na druhou stranu hrála vážně dobře a díky nasazení to tak nějak fungovalo. Takhle si představuji slavnosti na náměstí v okresním městě.
Před čtyřmi lety by taková předkapela nejspíš tak hladce neprošla, tehdy byli The Wombats na vrcholu. Deska This Modern Glitch z téhož roku zapadla do vlny tehdejších indie kytarovek a hity Techno Fan a Tokio (Vampires & Wolves) zněly všude. Po odmlce letos vydali třetí desku Glitterbug - ta už nesnese srovnání s ostrovními kapelami typu Kaiser Chiefs nebo Two Doors Cinema Club, ale spíše s těmi zaoceánskými poprockovými, ze střední školy minulé dekády.
Trio alespoň zůstalo stejně zábavné a dokázalo přenést hravost skladeb na pódium. Na nový materiál se lidi chytali snad ještě více než na staré singly, přesto byla úvodní Jumping Into the Frog svižným odrazovým můstkem do svižného koncertu, během něhož se neustále skákalo, a to až do poslední Let‘s Dance to Joy Division. Po ní následovalo už jenom krátké kytarové sólo, do kterého když se frontman Matthew Murphy opřel, znělo stokrát rockověji než předešlý koncert. Moment WTF umocnilo to, že šlo o jediné vykolejení z nastaveného tempa. Jestli se skupině stýská po surovějším zvuku, měla ho vmísit mezi své „odrhovačky“ rovnou. Tohle nesedělo.
The Wombats se zasekli v čase a originalitou zrovna nepřetékají, ale aspoň si z nedávné historie berou to nejlepší. Chcete si připadat znovu jako na gymplu? Tahle partička nemá jiné ambice než navodit adolescentní, bezstarostnou atmosféru, což převážně mladší publikum kvitovalo. Nové věci sice nenadchly, ovšem ty staré nadále zůstávají „guilty pleasure“.
The Wombats (uk) + Sunflower Caravan
17. 11. 2015 Lucerna Music Bar, Praha
foto © Jakub Václavek
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.
Filip Peloušek 17.11.2024
Je to sotva pár dnů, co jsem dočetl Piko Apoleny Rychlíkové a Pavla Šplíchala, to mi ještě nedocházelo, jak potřebný kontext mi dodává ke křtu jedné z nejzásadnějších desek letošního…
Viktor Hanačík 07.11.2024
Oba pojí čtyři roky staré album Brass, cit pro ponuřejší vyprávění, jazz-rapové podhoubí a kontrasty z afroamerické historie... A na dlouhém baru La Fabriky mají zemité Primitivo.
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.