Články / Reporty

Ve znamení moshpitu (Hip Hop Kemp)

Ve znamení moshpitu (Hip Hop Kemp)

Daniel Nádler | Články / Reporty | 25.08.2018

Nad hradeckým Festivalparkem se vznášejí zelená oblaka. V areálu se tyčí velká hlavní stage, taky tu jsou tři hangáry, jejichž program nabízí nespočet evropských i zámořských jmen. Klíčové pódium obsazuje ve večerních hodinách převážně americká smetánka, zatímco hangáry ovládala nejenom tuzemská scéna. Ke slovu se dostanou umělci z Polska, Anglie, Itálie nebo Německa. Různorodý program spojuje jedno slovo – hip hop.

Středeční warm-up nabídl velmi energické vystoupení talentovaného Tubse, Paina a Rooka jakožto zástupců tuzemské grimeové komunity. Robustní postava MCho Tubse zabrala velkou plochu pódia a lidi byli jak utržení ze řetězu, když mlaďas v černém triku a černých brýlích střílel rychlé rýmy do vysokého bpm. Zastoupení tu měl i český label Ty Nikdy s formací Boyband, postavené na chemii dua Idea a Boy Wonder. Společně se vrhli na stage při tónech nostalgického šlágru Pavla Vítka Mám rád vůni tvý růže, který jim naordinoval DJ Fatte coby sampl z tracku Svatozář. Po půlnoci ještě hangár uchvátil Redzed. Tenhle objev se vyžívá v drsném, až rockovém stylu rapu, s velkou dávkou americké inspirace, jakou je například Ghostemane. Pohupující se hlava s dlouhými vlasy připomínala epileptický záchvat.

Čtvrtek nejdříve přinesl hořké zklamání, když jeden z headlinerů Chief Keef, kvůli kterému na Kemp mířilo spoustu posluchačů, nebyl ze strany amerických úřadů vpuštěn do Evropy. Přesto se na line-upu vyjímala dvě tučná jména. Úderem desáté se zjevili $uicideboy$: vzhled Ruby Da Cherryho připomíná postavičku z hororové pohádky Tima Burtona, $crim dokresluje image striktních, drogy milujících rapperů. Ti nepolíbení jejich syrovou produkci prchali z moshpitů, které vznikaly napříč davem, nejen v kotli. Peklo se otevřelo a v playlistu zářily hymny jako Paris, 2nd Hand, For the Last Time, pomalá Kill Yourself (Part III) i žhavá Carrollton z připravované desky.

Po hodinovém skákání uprostřed polonahých nadšenců následovalo jedno z nejpodceňovanějších vystoupení, v backspin hangáru. Ten přišel dobýt rohatý démon Bill $aber z New Yorku, ovšem se zvukem aktuální Floridy. Hora svalů se spletenými dredy připomínající buvola si to napochodovala v ikonickém, lehce úchylném kabátu, aby rozdivočila celý hangár. Řádně tvrdé beaty, temná atmosféra a ostré texty. Skladby Creepin N Lurkin a Come Wit da Force otevřely další moshpit a všichni ječeli: Hand with the force bitch they call me Saber/ Horns out now a nigga Satan learn…

Info

Hip Hop Kemp
23. - 25. 8. 2018 Festivalpark, Hradec Králové

foto © Hip Hop Kemp

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace