Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 22.12.2013
V pondělí 16. prosince proběhl ve vinohradské kavárně Carpe Diem sólo recitál (jen s mikrofonem, třemi kytarami a počítačem) Vladivojny La Chia, spojený se křtem nového alba.
Nedlouho po řadovce Šraf vydala Vladivojna titul Musica Scenica vol. 1 - album s hudbou, kterou složila k inscenacím Molly Sweeney a A voda stoupá, letos více (Molly Sweeney) i méně (A voda stoupá) úspěšně premiérované v pražském divadle Rokoko.
Večer nenásilně a poklidně plynul, takže ani o třicet minut posunutý začátek nevadil. Skladby letošní střídaly ty ze starších alb a byly prokládány četbou Vladibajek (pár jich bylo nových, ještě nepublikovaných). Stejně tak měla koncertní premiéru jedna skladba ze křtěného alba.
Sálek suterénní kavárny byl zaplněný zhruba z poloviny. Menší účast se dala, s ohledem na čas těsně předvánoční, menší propagaci a nakonec i nedávnou autorčinu nemoc spojenou s rušením koncertů, tak trošku předpokládat, ale nebylo to nic, proč by se jeden trápil. Vydařený a příjemně rozvolněný večer v takřka rodinné atmosféře. Vladivojna je nyní velmi široce rozkročena po hudební stránce, takže se pohybuje od opery, klasické a scénické hudby přes jazz, alternativní pop, třeba až k rocku, metalu či technu, ale pozor!, žádný kočkopes či eintopf. Při poslechu bajek budete lehce pohlazeni, někdy šokováni a leckdy pobaveni. Fantazie autorčina, zdá se, nekončí ani na hranicích naší galaxie.
Nové album pokřtili režisér obou inscenací Ondřej Zajíc a Varhan Orchestrovič Bauer, který Vladivojnu doprovodil na pianino a se kterým si zaimprovizovali ve třech skladbách. Požehnaný večer.
Vladivojna La Chia – křest Musica Scenica vol. 1
16.12. 2013, Carpe Diem, Praha
Marek Hadrbolec 31.10.2024
„Zahraj Slipknoty!“ zakřičí někdo. „This is going to sound like Slipknot, I'll even take my glasses off for it,“ odpovídá pohotově Igor, načež Stoned Jesus...
Václav Valtr 28.10.2024
„I wanna taste you, taste your lips, feel your hips,“ znělo z pódia, kde stála zpěvačka v rudých šatech, od prvních okamžiků plně pohroužená do hudby.
Veronika Tichá 27.10.2024
Působivá performance irského kvintetu s vervou a nahlas pojmenovala problémy, které vidí kolem sebe a nebojí se o nich mluvit.
Klára Šajtarová 25.10.2024
V hluku se setkává bolest s rozkoší, zoufalství s rezignací, otázka přežití se stává méně o fyzickém těle a více o duchu.
Filip Peloušek 22.10.2024
Na druhé straně se starší, očekávající kopající beaty a moshpit, drží zatím u stěn s půllitry, snaží se přečkat útrapy čerstvé dospělosti: „Jak mám žít, aby to tak nebolelo?!“
Mišo Berec 22.10.2024
Unravel naberá naživo silné rozmery, kataklyzmatický zvuk gitár a synthov, sample a rytmy Jiřího Bendla vytvárajú pocit niečoho nadpozemského a vy tam chcete naskočiť tiež.
Akana 21.10.2024
Bargeld vůbec působil velmi vstřícně a uvolněně. V ničem nepřipomínal odměřeného pedanta, v jakého se někdy umí proměnit při rozhovorech s méně kompetentními novináři.
Jiří V. Matýsek 20.10.2024
„He's a ghost, he's a god / He's a man, he's a guru,“ zní verš z Red Right Hand. Nick Cave přijel dobře naladěn.
Veronika Miksová 17.10.2024
Přiřítila se okostýmovaná banda v dámských šatech, vyšívaných kabátech a objemných kožiších a spustila kombo free jazzu, tonálních experimentů a vlastních verzí moderní klasiky.
Martin Šmíd 16.10.2024
Wilson je s paličkami nastražená nad soupravou s ďábelským úsměvem na tváři, v níž se lesknou dva zlaté zuby. Ona ví, co přijde.