Zdeněk Malinský | Články / Reporty | 22.12.2013
V pondělí 16. prosince proběhl ve vinohradské kavárně Carpe Diem sólo recitál (jen s mikrofonem, třemi kytarami a počítačem) Vladivojny La Chia, spojený se křtem nového alba.
Nedlouho po řadovce Šraf vydala Vladivojna titul Musica Scenica vol. 1 - album s hudbou, kterou složila k inscenacím Molly Sweeney a A voda stoupá, letos více (Molly Sweeney) i méně (A voda stoupá) úspěšně premiérované v pražském divadle Rokoko.
Večer nenásilně a poklidně plynul, takže ani o třicet minut posunutý začátek nevadil. Skladby letošní střídaly ty ze starších alb a byly prokládány četbou Vladibajek (pár jich bylo nových, ještě nepublikovaných). Stejně tak měla koncertní premiéru jedna skladba ze křtěného alba.
Sálek suterénní kavárny byl zaplněný zhruba z poloviny. Menší účast se dala, s ohledem na čas těsně předvánoční, menší propagaci a nakonec i nedávnou autorčinu nemoc spojenou s rušením koncertů, tak trošku předpokládat, ale nebylo to nic, proč by se jeden trápil. Vydařený a příjemně rozvolněný večer v takřka rodinné atmosféře. Vladivojna je nyní velmi široce rozkročena po hudební stránce, takže se pohybuje od opery, klasické a scénické hudby přes jazz, alternativní pop, třeba až k rocku, metalu či technu, ale pozor!, žádný kočkopes či eintopf. Při poslechu bajek budete lehce pohlazeni, někdy šokováni a leckdy pobaveni. Fantazie autorčina, zdá se, nekončí ani na hranicích naší galaxie.
Nové album pokřtili režisér obou inscenací Ondřej Zajíc a Varhan Orchestrovič Bauer, který Vladivojnu doprovodil na pianino a se kterým si zaimprovizovali ve třech skladbách. Požehnaný večer.
Vladivojna La Chia – křest Musica Scenica vol. 1
16.12. 2013, Carpe Diem, Praha
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.