Michaela Šedinová | Články / Reporty | 16.06.2023
Elektronické trio Son Lux se ani ne po roce vrátilo do Česka – loni v létě vystupovali na festivalu Pop Messe. Mezitím byli nominovaní na Academy Awards za hudbu k úspěšnému filmu Všechno, všude, najednou. Při práci na něm dokončovali rozsáhlý projekt Tomorrows, který se skládá ze tří desek. Většina písní, které zahráli na koncertě v Roxy, vychází právě z nich.
Skladba Unbind dokonce oba projekty propojuje: „Do filmu se nedostala, ale byla výchozím bodem pro jeden z hlavních motivů,“ uvedl ji Ryan Lott, zakladatel a zpěvák Son Lux. Nakonec otevírá, rozbaluje desku Tomorrows III. Kromě toho kapela během koncertu příliš nemluvila, plynule přecházela od jedné písně ke druhé, propojovala je dlouhými instrumentálními částmi. Což zejména v rámci Tomorrows dává smysl vzhledem k tomu, že na sebe jednotlivé části odkazují a sdílejí motivy. Je skoro škoda, že po Plans We Made nezazněla Plans We Make.
Ze starších skladeb vybrali hit Easy z desky Lanterns, která vyšla v roce 2013, tedy ještě před tím, než se k Lottovi přidali kytarista Rafiq Bathia a bubeník Ian Chan. Na letošní letní turné, které koncertem v Praze zahájili, se ke kapele přidala londýnská hudebnice Anna B Savage. Warm-up v jejím podání příjemně kontrastoval s vystoupením Son Lux, projev plný barev a emocí působil velice hluboce a lidsky – dokázala vytvořit intimní atmosféru v Roxy, což není jen tak.
fotogalerii z koncertu najdete tady
Anna B Savage zahájila večer písní The Ghost o touze konečně se vymanit ze vztahu, který už dávno skončil, přesto bývalé partnery pronásleduje. Ať už to bylo záměrně, nebo ne, Son Lux se k tomuto tématu vrátili úplně na konci setlistu, a to v tracku Live Another Life. „If you can leave me here / Just release me dear / Don't live another's life.“ Kruhem tak uzavřeli večer a den, snad aby mohly přijít ty zítřky.
Son Lux (us) + Anna B Savage (uk)
14. 6. 2023 Roxy, Praha
foto © Dmytro Lysakovskyy
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.