Adam Vrána | Články / Reporty | 22.02.2016
Koblížek-knedlíček-buřtík-šáteček-vdoleček. Jeden pohled na čím dál kulatější obličej a je jasné, že z Grega Dulliho už nebude hubeňour, co si v polovině devadesátých let dokázal leckterou strčit do kapsy svých kontrastně širokých kalhot. Ale co na tom. Před rokem přivezl do Prahy nestárnoucí smečku The Afghan Whigs a Lucernu s ní rozmlátil na třísky. Téměř po roce přijel v rámci komorního turné, třísky nametl na hromadu, přihodil klestí a rozdělal oheň, u kterého by jeden vydržel sedět klidně celou noc.
Sešlo se totiž dost těch, kteří věděli, za čím jdou, z čehož v praxi musí vyústit dva nedocenitelné faktory: atmosféra i dýchatelný vzduch. Že zvednout mobil znamená skoro zločin, je jasné jak šlehačka na palačince s Nutellou. "Máš si to vychutnat teď a tady, video stejně stojí za hovno," ohnal se maestro a jasně tím vyznačil hranici, kterou si nikdo netroufal překročit. Vrátili jsme se ke kořenům, kdy smysly byly základem člověka. Jo, i takhle málo stačí v roce 2016 ke štěstí.
Dulli nemusí věřit v alchymii. Vystačí si s ležérně rozepnutou košilí na dva knoflíčky, láskou k muzice a odvahou ukázat emoci. Skoky mezi hlasovými polohami nenarážejí na překážky, zbožnujete jeho nenuceně vtipné průpovídky a čert ví proč se nemůžete pohledem nabažit doprovodného kytaristy Davea Rosera, přestože víte, že nejste homo ani geronto.
Jestli zrovna zní repertoár The Twilight Singers (Bonnie Brae), jestli se mává na pozdrav Marku Laneganovi skrze písničky The Gutter Twins (těch zazněla menšina, namátkou třeba úvodní The Body) nebo jestli hrajou tu vaši od The Afghan Whigs (Summer's Kiss), je jedno. Dominantní je atmosféra a její konzistence, kouzlo okamžiku. Čas můžete posouvat tam i zpátky a nikomu to nevadí. Všichni drží spolu, všichni jsou tak trochu ve svém vlastním světě. Že přídavky drobet přetáhly a že po koncertě bylo u merche narváno?
Samozřejmost.
Greg Dulli, support: Manuel Agnelli
19. 2. 2016, Lucerna Music Bar, Praha
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.