Články / Reporty

OFF: Woods vs Smashing Pumpkins

OFF: Woods vs Smashing Pumpkins

Jáchym Krohe | Články / Reporty | 03.08.2013

OFF festival je každoroční zárukou nejenom existenciálních zážitků na pokraji života a smrti, ale především perfektního line-upu, čehož si všimli mimo jiné i na Pitchforku, kde Off zařadili mezi 20 nejzajímavějších světových festivalů.

První festivalový den byl jako tradičně poznamenaný hektickou orientací po katovických suburbiích, nekonečnou řadou na lístky a druhou nekonečnou řadou na směnění bonů, což je jediné festivalové platidlo. Pak už zbývá jen prodrat se davem Poláků, kteří všichni bez výjimky nekompromisně dodržují hipsterský dresscode, a dostat se k hlavní stagi na koncert brooklynských Woods. Přestože se areál teprve začal plnit a před touhle folk-rockovou čtveřicí postával jen menší hlouček fanoušků, Woods si zahráli na největšího headlinera a se sálající energií přehráli skoro celé poslední album, loňské Bend Beyond. Všechny dvouminutové vály se naživo dočkaly trojnásobné stopáže.

Hned po prvním koncertě přišlo dilema, zda vidět Cloud Nothings nebo Soft Moon. Vyhrál oaklandský neo-post-punk, jak svůj projekt označuje jeho zakladatel Luis Vasquez, a ukázala se to být správná volba. Přestože slunce ještě nezapadlo, zpocený stan přecpaný skákajícím davem a horkým vzduchem se postaral o odpovídající atmosféru. Soft Moon je sice sólo projekt, Vasquez si ale na pódium přizval bubeníka a kytaristu a předvedli hypnotizující hodinový set temného tranceu obaleného noisem, který Vasquez místy prokládal sólem na bonga.

Páteční program se rozjel pomalejším tempem a stihl jsem už jenom poslední koncert, všemi očekávané Smashing Pumpkins, kteří pro mě byli zatím jediným zklamáním. Billy Corgan zřejmě nebyl úplně ve formě, celý set působil monotónně a bez energie a nezachránil to ani cover Space Oddity od Davida Bowieho. Následná cesta domů, která se protáhla až do rána a zahrnovala návštěvu Myslovic, kde se v minulosti nacházel areál festivalu, by zasloužila samostatnou reportáž. Po apokalyptickém pátku naštěstí přijde sobota nabitá jmény, které nemůžou zklamat, od odpoledních Metz až po půlnoční Austru. Zatím je ale potřeba někde ve stínu nasbírat energii do zásoby a večer být alespoň na dvou místech zároveň.

Info

OFF Festival 2013
2. 8. 2013, Katovice (pl)

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace