Marek Blažíček | Články / Reporty | 23.07.2016
Jeden z příletů atomové včely (údajně poslední letní v Praze) byl naplánován na 21. 7. do pražského Nákladového nádraží Žižkov. Zábavu před přistáním měla zajistit dvojice Červen. Apokalyptický hmyz toužil přilákat další neuspořádanou hmyzí společnost, aby se roztančily sekery a v rytmu neurotických beatů bylo postaveno dílo z toxického vosku.
Po osmé se začalo dezinfikovat nebe. Duo Červen rozeznělo instrumentální vlnu složenou z bicích a kytary. Její nasazení se ze začátku zdálo neuchopitelné, ale jak se z hlubin nořily další tóny a rytmy, postupně to člověku docházelo. Nečekané přechody, změť tónů, v níž se skvěle potápělo, ale netopilo. Lehká panika zavládla, když před koncem jejich setu zamrholilo, ale duha se ohnula přes koleno.
Po devátý už nebe zářilo barvami perskýho koberce. Pod pódium se nahrnula celá hmyzí společnost. Sifon spustil. Nejdřív skoro komorně. Sám ve stínu lamp. Posléze se k němu už připojila zpěvačka Milesa. A poté i bubeník Pavel Fajt. K obědu půl kila antihmoty dávalo smysl. Když splynul rytmus (který ještě umocnily bicí), texty, temné zaříkávání Ondřeje Anděry, jeho vizuální projev a hlas zpěvačky Milesy, tak nebylo potřeba ani přikusovat chléb. Atomová včela přiletěla. WWW se dařilo přirozeně působit dojmem, do kterého by se spousta skupin ráda stylizovala. Její výstup působil jako organismus, v němž všechny rušivé prvky zanikaly. Nebo alespoň promlčely svoji záruční dobu.
Skupina se se svou dlouhodobou koncepcí totiž pohybuje prostorem, který je vzdálený tomu, aby pro něj stačila měřítka hip hopu a vlastně i samotné hudby. Její práce obě tato území dávno překročila. Dávno je pro její pochopení důležité hodnocení v kontextu umění, ať pro její vizuální prezentaci (hlavní textař skupiny Lubomír Typlt je výtvarníkem), texty, jejich propojení s hudbou či pro rozmanitost pocitů z poslechu.
Ve čtvrtek mezi devátou a jedenáctou výjevy z klipů nebo přebalů nahradila živá interpretace. Stíha, kterou zhmotnil zvuk, vyhnala kus opravdové každodenní psychózy. Zvlášť když s Májem přišel strašný lesů pán a při poslední ohlášené Pikole přes jeho duši přešla suchá noha. První z přídavků Ohni se mnou pojď sebral naději na dopad, jako poslední se na všechny podepsal Tikající muž. Zavládnutí profesionální hysterie.
„Chci ji ze sebe setřást/ stojí mi v cestě/ budoucnost/ zakousla se mi do nohy/ jak vzteklá fena/ a trhá a nemá, nemá nikdy dost.“
Bude třeba znovu dezinfikovat nebe.
Hudba v kolejích: WWW Neurobeat + Pavel Fajt
support: Červen
21. 7. 2016 Nákladové nádraží Žižkov, Praha
Kristina Kratochvilová 29.01.2025
Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.
Krištof Budke 27.01.2025
Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.
Julia Pátá 27.01.2025
Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.
Kristina Kratochvilová 25.12.2024
Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.