Články / Reporty

Žádný běs, jen pohodový taneček - Skream

Žádný běs, jen pohodový taneček - Skream

Jakub Béreš | Články / Reporty | 09.05.2015

Britský producent, člen bývalé skupiny DJů Magnetic Man a především klíčová postava dubstepové vlny, Skream se po dvou letech vrátil do pražské Roxy. Už v té době začal dubstep pomalu upadat, a tak není divu, že Skream přišel s prohlášením, že na jeho akcích dubstep už nikdy neuslyšíte. Jeho místo nahradilo techno a house.

Dnes je dubstep vysluhujícím žánrem, nelze se tedy divit, že jej opustil i muž, který stál u jeho renesance. Skream se vydal jednoduchou cestou a velmi hladce se mu daří zapadnout mezi špičku jiných tanečních směrů, bohužel mezi dalšími jmény poněkud splývá. Napomáhá tomu i fakt, že Skream přestal zásobovat posluchače vlastní tvorbou a remixy, vždyť byl to právě jeho remix In for the Kill od La Roux, který jemu i britské dvojici pomohl prorazit. I když před pár lety měl dubstepový remix každý druhý song...

Skream zahrál jistější set než před pár lety, navíc bylo znát, že od něj dubstepovou party nikdo nečeká. V jindy přeplněné Roxy se dalo pohybovat a atmosféře napomohlo i otevřené pódium, které umožňovalo přistoupit k DJskému pultu. Další výhodou byl decentní stagedesign a půlkruhové osvětlení, které jako by vycházelo ze Skreamových zad. Všechny dekorace byly možná lepší než samotný hudebník, i když ten předvedl bravurní mix současného housu a diska s občasnou odbočkou směr techno. Navíc se vyvaroval vokálních vsuvek, takže set se valil s nezastavitelnou rychlostí, bez možnosti rozeznávat jednotlivé songy. Nový Skreamův směr to umožňuje mnohem lépe než dubstep, který je podle jeho slov pouze o čekání na drop, během kterého se dav zblázní, a zbytek koncertu jde do pozadí.

Během setu se neztratila ani ta nejmenší část. Skream jej vybalancoval tak, aby se celé dvě hodiny všechny boky v klubu vrtěly. Nešlo o žádné běsnění, ale pohodový taneček, kterému napomáhala i nepříliš hlasitá hudba. Skream se změnil, zestárnul a zklidnil. Jeho sety nepůsobí testosteronovým dojmem, spíše připomínají poctu taneční muzice, v jejíž historii má své nezastupitelné místo. Dnes už sice nepatří k progresivním muzikantům, ale stále dokáže pobavit.

Info

Skream (uk)
7. 5. 2015, Roxy, Praha
foto © Jan Volejníček

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Pohleďte, krásný, raněný démon (Current 93)

Viktor Palák 18.11.2024

Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace