Články / Reporty

Žamboši dobyli Pól nedostupnosti

Žamboši dobyli Pól nedostupnosti

Anna Mašátová | Články / Reporty | 05.05.2014

I když si na novou desku museli fanoušci Žambochů počkat čtyři roky, tu dobu jim dokázali jednotliví členové hravě vyplnit. Jan Žamboch se dal všanc mrazům i komárům v lesích a natočil oceňované instrumentální album Guitar & Forest, jeho žena Stanislava zase pronikala na dvorky a do ohrad s akordeonem, což zdokumentovala projektem Accordion & Animals, Juru Nedavašku jsme mohli vídat třeba s Beatou Bocek. Právě Guitar & Forest vyšla i díky finanční sbírce na Kreativcisobe.cz. Do vod crowdfundingu se vydávají muzikanti napříč spektrem, proto i žamboší novinka Pól nedostupnosti vznikla za podpory přispěvatelů a nedobytný pól byl rychle dobyt.

Třetí řadovku kapela představuje na turné i se zahraničním hostem, australským písničkářem Petem Uhlenbruchem, vystupujícím pod názvem Owls of the Swamp. I ten dovezl novinku, prozatím oficiálně nevydanou, s názvem Atlas. Světoběžník nahrával leckde a s ledaským, Atlas byl mixován v Reykjavíku a není bez zajímavosti, že jedním z hostů je i Markéta Irglová.

Indie folkař, který si vystačí jen s kytarou a počítačem, bavil příchozí hlavně novými a mnohdy melancholickými písněmi. Going Home, Restless a téměř mayerovská Shapeshifter se k zachmuřenému počasí za okny hodily více než dobře.

I Žamboši vsadili na ukázky z Pólu, šli jsme Závějí, tančili v rytmu Fulghuma i Saroyana, kteří Žambocha inspirovali k písním Miluj mě zlehka, drž mě pevně a Co vteřinu. Kapela stojí na Žambochově kytaře a textech, které doprovází Nedavaškovy perkuse, akordeon a zpěv Stanislavy Žambochové. Někdy vtipní, jindy zahloubaní, Žamboši patří na folkové scéně k tomu nejlepšímu. Zda budou v tažení „co deska, to Anděl“ pokračovat i s polárním albem, na to si budeme muset ještě počkat.

Info

Žamboši + Owls of the Swamp (aus)
2. 5. 2014, Jazz Dock, Praha

foto © Tomáš Moudrý

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Křičet, brečet, skákat (Touché Amoré)

Marek Hadrbolec 05.02.2025

Hodinové vystoupení je plné temných mraků. Jeremy křičí a plní vzduch černými obláčky – větami o bolesti, ztrátách, smutku a každodenní nespokojenosti.

CTM II.: Berghain trochu jinak

Vojta Chmelík 03.02.2025

Před Berghainem jsme si ale všichni rovni. Není to tak dávno, co skrz jeho dveře nebylo dopřáno projít ani nejbohatšímu muži světa.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: To, co léčí (Sonic Herbalism)

Alžběta Sadílková 31.01.2025

Nový projekt Václava Havelky se soustředí na regionální léčivé rostliny a jejich sílu. Účelem má být zvýšení povědomí o potenciálu bylin a výzva k větší všímavosti a citlivosti k přírodnímu…

CTM I: Večery v krematoriu

Vojta Chmelík 29.01.2025

Přelom ledna a února je v Berlíně spjatý s depresí, s počasím, které lavíruje na škále od šedé mlhy a deště po bílou mlhu… a déšť.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Návrat k primárním pudům (AfrikaBurn)

Kristina Kratochvilová 29.01.2025

Seskupení cestovatelů z celého světa uprostřed jihoafrické pouště vlnících se v rytmech elektronické hudby může působit jako elitářský, nemravný, drogový večírek.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Venite a casa! (Hudební scéna v Buenos Aires)

Krištof Budke 27.01.2025

Scéna v Buenos Aires očima zakladatele uměleckého webmagazínu Swine Daily.

Nejlepší texty Full Moonu 2024: Děti, které nesměly dospět (Disneyho dětské hvězdy)

Julia Pátá 27.01.2025

Na Cyrus se během několika let po opuštění vydavatelské stáje Disney Music Group, která si na adolescentních celebritách postavila jeden z hlavních zdrojů příjmu, svalila lavina kritiky.

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace