Anna Mašátová | Články / Reporty | 06.05.2014
Spoře oděné pin-upky, bouráky, pomádu ve vlasech a twistující boky zastupovala pražská rockabilly parta Twisted Rod. Za hodinu zvládli v bleskovém sledu více než dvě desítky písní od předělávek Billyho Joela, Charlieho Featherse i Righteous Brothers až po štědrou ochutnávku debutového alba Bring It Home!, které pokřtí 6. června na Sedmičce. Rychlá úprava pódia vypadala spíše jako loupež, na place totiž zbyl jen jediný mikrofon.
Kvartet, který nastoupil ve vyleštěných botách a svátečním oblečení, naladil během několika minut a s prvním hrábnutím do strun už jste museli hledat spadlou čelist na podlaze. Američani to rozjeli nevídaným způsobem, ovšem bluegrass byl pro mnohé příznivce padesátkových Twisted Rod příliš silná káva a trvalo poměrně dlouho, než je Henhouse Prowlers nalákali zpět do sálu.
Chicagská čtveřice se pohybuje na scéně devátým rokem. Značnou pílí se vypracovala ze zaplivaných putyk na band, který pravidelně koncertuje po USA i Evropě a minulý rok dokonce strávil měsíc v západní Africe v rámci programu American Voices. Po personálních i početních změnách se sestava ustálila na čtyřce muzikantů. Vedle zakladatelů banjisty Bena Wrighta a basisty Jona Goldfina tady nalezneme houslistu Dana Adreeho a mladého kytaristu Starra Mosse. Produkce prozatím posledního alba s názvem Breaking Ground se ujal matador Greg Cahill, značná část desky zazněla i toho večera.
Sami Henhouse Prowlers o sobě mluví jako o polotradičním bluegrassu, v textech zpracovávají historky ze současného světa, ale nevyhýbají se ani předělávkám. Během dvouhodinového setu si vzali na paškál hysterické televizní kazatele tahající z lidí peníze, vyšvihli cover Higher and Higher Jackieho Wilsona. Jakožto akustická kapela mají chlapíci mnoho zkušeností s hraním přímo mezi lidmi, což si vyzkoušeli i na konci. Poslední song přehráli v davu nadšených amerikanofilů, kteří ač vypadali, jako by vypadli z Pomády, od sobotního večera přísahají na bluegrass. Chlapci z Chicaga jsou fantastickými hráči a vokalisty, kteří nenudili ani na sekundu, a už teď se dají zařadit mezi objevy roku.
„Kurníkoví chmatáci“ si tak na mapu fanoušků mohou s klidným svědomím zařadit Čechy, jen doufejme, že je tu ještě někdy uvidíme.
The Henhouse Prowlers (usa) + Twisted Rod
3. 5. 2014, Rock café, Praha
foto © Tomáš Moudrý
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.