Kremace | Články / Reporty | 01.12.2018
Začalo se tak přesně, že jsme dorazili doprostřed setu Deathrite, deathmetalového spolku z Drážďan. Docela dobře naučená show, zřejmě si toho hodně psali do deníčku, když předskakovali Napalm Death nebo Full of Hell. Asi bych byla spokojenější, kdyby zpěvák na konci nehonil stojan mikrofonu.
Periferně jsem zahlídla obskurnosti silně připomínající umělecké kovářství z facebookové skupiny Hudební bazar. Stojany, z nichž srší plameny, ale na které se nechceš nabodnout. Pak k nim s patřičnou pompou nastoupili belgičtí Evil Invaders, jejichž thrash metal na speedu vyprovokoval i k mikromoshpitu. Oproti vyprodaným koncertům zbytku jejich tour se tady museli spokojit se slabou stovkou hlav. Na nadšení ze zběsilého sázení riffů jim to ale neubralo. Sousto pro autistického epileptika.
Mantar jsou nejen těžkotonážní směsicí punku, metalu, rokenrolu a doomu, Mantar jsou jen dva, Mantar jsou hyperaktivní vytrvalec Hanno Klänhard a Erinç Sakarya. Jeho bicí samopal je přesnější než hodinky, ale umí i pěkně zvolnit a nechat tě roztéct do podlahy. Při poslechu jejich alb si lze jen málo představit, čeho jsou schopni naživo. Údernost hudby osciluje okolo precizní rytmiky, hutné kytary a punkového jádra, oproti předchozím kapelám jsou uvěřitelní, osobití a svérázní. Jaká úleva. Endorfiny vyplaveny na rok dopředu.
Přerod zpěváka Adama Clemanse z obyčejného metaláka mimo pódium na špinavého otrhance na pódiu je vždycky zážitkem. Nikdy jsem Skeletonwitch neviděla v předchozí sestavě s Chancem Garnettem, který si to dozpíval až k vyhoštění z kapely, Clemans ale zvládá všechny hlasové polohy bravurně a je ústředním elementem celé šou. Zkřivený ksicht, zválené džíny a rukavičky, tak to máme rádi. Je to thrash, co se nezasekl u laciné dupárny, je to mašina nezdolnosti, skvělých kompozičních postupů a blackové razance. Víc takových koncertů, víc takových metalů i víc Mantarů.
Skeletonwitch (us) + Mantar (de) + Deathrite (de) + Evil Invaders (be)
29. 11. 2018 Nová Chmelnice, Praha
foto © Ulric Eriksson
Tomáš Jančík 15.12.2024
„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.
Viktor Hanačík 11.12.2024
Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...
Viktor Palák 08.12.2024
Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.
Richard Michalik 03.12.2024
Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.
Michal Pařízek 30.11.2024
Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...
Viktor Hanačík 28.11.2024
Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.
Jan Starý 20.11.2024
Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.
Jiří V. Matýsek 19.11.2024
„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.
Ema Klubisová 19.11.2024
I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.
Viktor Palák 18.11.2024
Tibet coby bosý Peter Pan morfující v maniakálního kata nás v Praze prováděl odvrácenou stranou anglického venkova i dojímal vzpomínkou na zemřelé.