redakce | Zprávy / Nové desky | 03.10.2017
Děti mezi reprákama, původně experimentální písničkářský projekt Dominika Zezuly (post-hudba), který během poslední roku vyrostl do klasické kapelní podoby, patří k nejaktivnějším jménům na současné české indie scéně. Třetí album Prázdniny tak vychází pouhý rok po loňské desce Haiku. Je to vůbec první možnost slyšet kapelní verzi DMR v jiné než koncertní podobě. Na jedenácti nových skladbách se rovnou měrou podíleli všichni tři členové: Zezula nadále píše všechny texty, pod hudbou a aranžemi je ale poprvé podepsána kapela jako celek. Tedy včetně kytaristy Ondřeje Mikuly (Aid Kid) a klavíristy Jiřího Libánského (Orlak).
"Prázdniny vznikaly úplně jinak než starší věci DMR," přibližuje frontman. "Všechny skladby jsme napsali ve třech, během jarního soustředění ve vypůjčené chatě pod Pradědem. I ve studiu jsme hodně pasáží nahrávali společně. Chtěli jsme, aby z desky bylo cítit, že je to kolektivní práce, ne jen mozaika nápadů naskládaných přes sebe. Proto jsme taky hodně přemýšleli nad dramaturgií, řazením skladeb a podobně. Aby to album opravdu znělo jako album, od začátku do konce." Prázdniny vyšly digitálně 1. října 2017 na domovském labelu Červený kůň, už předtím běžel exkluzivní stream na stránkách Radia Wave. O studiovou práci se opět postaral Martin Havlen z libereckého studia Resound. Do konce roku kapela plánuje vydat i limitovanou vinylovou edici.
"Letos jsme se rozhodli, že to nebudeme tak hrotit. Proto nevyšel žádný oficiální singl, žádné video, nechtěli jsme ani vydávat na CD. Ty songy zní vlastně úplně jinak než naše starší věci, je tam víc vlivů, víc nálad, textur, nápadů, dynamiky. A je to mnohem větší popík. Máme obyčejnou radost z toho, že tvoříme spolu," vysvětluje Zezula před-releasovou náladu v táboře mezi reprákama. Kapela byla 2. října hostem živého vysílání Radia Wave, v následujících třech dnech pak odehraje hned tři pražské křty, pokaždé s jiným zástupcem starší písničkářské generace. V salonku vinohradské kavárny Bullerbyn tak postupně vystoupí Vladimir Merta, Jiří Dědeček s Janem Burianem a Jiří Smrž.
Brněnský křest proběhne 13. října v Kulturním prostoru PRAHA v Brně, hosty budou Martin Evžen Kyšperský, Dukla a Revival DJs aka DJ Sestra a Aid Kid. Po Novém roce pak DMR vyjedou na komorní turné po republice. "Ty skladby se do klubů nehodí," objasňuje Libánský, jehož rolí v kapele je mimo jiné i nosit na koncerty vánoční světýlka. "Naházíme komba do auta a jedem. Chceme ozvučovat prostory, kde je útulná atmosféra, ale koncert by tam nikdo moc nečekal. Sérií Křtu v Bullerbynu to vlastně celý začíná." Album Prázdniny je možné zakoupit od 1. října v e-shopu labelu Červený kůň. Na stejném místě je také možné předobjednat si vinylovou verzi.
redakce 24.11.2024
Petra Mazocha a Jiřího Libánského spojuje piano, obrazotvornost a touha nechat hudbu svobodně promlouvat.
redakce 24.11.2024
Nahrávka sa nesie zväčša v pomalšom tempe, má popovú štruktúru, ale ozvú sa občas aj džezové ši swingové vplyvy.
redakce 22.11.2024
Desku propojuje tématická linka vyhlížení nějakého bodu zlomu, který už přece jistě musí nutně nastat - jak v lokálním, osobním, tak i celosvětovém měřítku.
redakce 21.11.2024
Spolupráce so zahraničnými umelcami z Londýna, Bristolu, Prahy a Tokia dodávajú albumu medzinárodný charakter.
redakce 20.11.2024
Po dvouletém období introspekce a odmlky na sociálních sítích se Giudi rozhodla sdílet svou osobní cestu a transformaci, na které spojila svou energii i s Fallgrapp.
redakce 19.11.2024
Bludičky z povier, ktoré nesú blikajúce svetlá a v noci ľudí navigujú do močiarov, sú vo videoklipe metaforou vysporiadania sa s klamármi a zavádzačmi.
redakce 18.11.2024
Kapela na scénu vrací svůj charakteristický psychedelický art pop, který kombinuje taneční rytmy, jazzové prvky a math rockové zvraty.
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.