redakce | Zprávy / Nové desky | 03.10.2016
Michaela Antalová - Oblak Oblek Oblúk EP
Michaela Antalová je slovenská bubenice a perkusistka. Momentálně studuje improvizaci a jazz na Norské akademii hudby v Oslu. Tam také natočila koncem minulého a v průběhu letošního roku svoje první sólové EP: "Každý track z trilogie Oblak Oblek Oblúk byl nahrán s jinou posloupností. Oblak je postkompozice z vícera nabalujících se nahrávacích sessions, zatímco Oblek byl nahrán jako bubenické sólo, které bylo následně rozloženo a opětovně složeno v počítači. Oblúk jsme pak vytvořili z jednotlivých zvukových stop postprodukčně spojených do jedné skladby." Michaela koncertuje sólově i s řadou kapel v ČR, na Slovensku a v Norsku. Podílela se na albech skupin Dunajská vlna, Květy, Ankramu, Arará, hraje v Pražském improvizačním orchestru a v duu Antalová/Tarnovski. V Norsku je členkou kapel Fennel, Krtko a Nutela. V prosinci 2015 se na pozvání Marka Fella účastnila jeho rezidence v proslulém londýnském Cafe Oto.
Tarnovski - Tapping, Crinkling & Scratching
Záznam živého ASMR remixu z březnové Silent Night, která proběhla v pražském divadle Ponec. "Fenomén ASMR. Holky s nicky typu LilyWhispers, SoftAnna nebo CuteBunny na svých youtubových kanálech šeptem uspávájí, vyučují řečtinu, léčí migrénu pomocí reiki nebo představují svoje nové boty. Vtělují se do rolí anestezioložek, prodavaček koblih či kadeřnic. V binaurálních ASMR záznamech hrají důležitou roli zblízka sejmuté zvuky dechu, mlaskání a třeba i polibků. A také postupy, které až dosud byly spíše doménou avantgardistů na poli konkrétní hudby a soundartu. Autoři ASMR videí záměrně používají všemožné šelesty, klepání, lupání a cvakání. Ťukají prsty na předměty, šustí papíry, drápají nehty látky…
Na tomhle koncertě nebyl použit žádný hudební nástroj. Klíčovými slovy tu jsou sampling a defragmentace. Tarnovski hraje sólově, s kapelami Gurun Gurun, IQ+1, The Czech Psychedelic Society Manifesto) a s Federselem v projektu Wabi Experience. Věnuje se také scénické hudbě, field recordingu (Prosoxi Skylos), remixování a tvorbě mixtapů (Proč jsme se nepotkali zaživa?, mixy pro Fluid Radio, S13, Headphone Commute). Spolupracoval mj. s japonskými projekty Asuna a Aus, s Mai Mai Mai, Laurou Lunou, Oldřichem Janotou, Aranem Epochal nebo s krautrockery B4. Spolu s Ondřejem Ježkem se podílel na kultovní sérii Casiotone Compilation.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.
redakce 21.10.2024
Spolu s albem dnes vychází také videoklip k druhému singlu z alba – písni Ulici bičuje déšť.
redakce 18.10.2024
Kolekce skladeb je oproti předchozím výstupům méně zvukově agresivní, místy až písničková. Klang-und-Krach.
redakce 16.10.2024
Album Vilma skúma témy času, spomienok a medzigeneračných vzťahov.
redakce 16.10.2024
Písnička je čisté dark country a z velké části se inspiruje atmosférou první řady TV seriálu True Detective.
redakce 15.10.2024
Bláznivé a groteskné syntetizátorové objatie s dadaistickým textom je venované Hudbe.