redakce | Zprávy / Nové desky | 02.01.2019
„Pojď si se mnou popovídat a pomoz mi to roztrhat,“ zve v úvodním tracku desky pojmenované First I Thought Everyone’s Staring at Me but Then I Realized Nobody Cared – All the Creatures I Met Sitting on the Back Seat and How to Deal with What I’ve Learnt Margo. V následujících sedmi skladbách vypráví o postavách, které jí na půlročním pobytu v zahraničí zkřížily cestu, strachu ze stáří i návratu do každodenní rutiny.
Nechce se ale nechat sežrat nostalgií a donekonečna vzpomínat na to, co bylo. Za mlada, někdy jindy, někde jinde. Margo se snaží přijít na to, jak si všímat důležitých věcí a neznormalizovat sama sebe ani tam, kde se musí denně na osm hodin do kanclu a kde občas zvládá člověk mít radost už jen z toho, že se po cestě do práce nemusel třikrát vracet pro něco, co zapomněl. Margo je projekt Anety Martínkové, který ve studiu vzniká společně s producentem Tomášem Havlenem a naživo se zpěvačkou a pianistkou Táňou Lvovskou a bubeníkem Vláďou Švestkou.
Nejformativnější byly v průběhu let pro Anetin rukopis ženské písničkářky jako PJ Harvey, St. Vincent, Bat for Lashes, roztomile neurotická Fiona Apple (mj. držitelka zápisu v Guinessově knize rekordů za nejdelší název desky) nebo třeba Sufjan Stevens. Zvuk desky ale ovlivnila taky třeba láska ke zmutovaným nástrojům Daniela Lopatina aka Oneohtrix Point Nevera nebo americkým Low. A mnoha dalším věcem.
Margo
bandcamp interpreta
redakce 17.11.2024
Samotný pojem mammatus označuje špecifický typ mrakov, ktoré sa zvyčajne nachádzajú pod veľkým búrkovým mrakom tesne pred jeho rozpadom.
redakce 12.11.2024
Přibližně v tu dobu přišel návrh oslavit Němcovo nadcházející jubileum poněkud veřejněji a slavněji, než u něj bývá zvykem.
redakce 10.11.2024
Základem „škrábanic“ zůstává lidský hlas zachycovaný a proměňovaný živou elektronikou, ale obohacovaný také o zvukové barvy hudebních nástrojů a různých nazvučených předmětů.
redakce 08.11.2024
Deska, inspirovaná europopem, je plná výrazných melodií, které doprovázejí chytré, ironické texty.
redakce 07.11.2024
S osobitou lehkostí spojuje elektronické prvky, ruchy, ambientní roviny s monumenty smyčců a klavírních preludií.
redakce 05.11.2024
Název alba upozorňuje na dobu, ve které je těžké získat pozornost na déle než několik desítek vteřin.
redakce 05.11.2024
Miloslav König hraje na všechny nástroje sám a pracuje s jejich vrstvením.
redakce 24.10.2024
Fouká vítr tečou řeky je zhudebněnou básní Egona Bondyho, jehož tvorba dala i název celé desce.
redakce 23.10.2024
Pět nekompromisních skladeb z různých koutů bass music inspirovaných scifi-hororovými b-filmy z 50. let.
redakce 22.10.2024
Skladbu s patrným vlivem nové vlny a postpunku doprovází hned dvě low-cost videa - jedno kompletně vytvořené umělou inteligencí a jedno sestříhané ze starých reklam.