Články / Reporty

Pot, smrad a Nové Dillí (Bloodywood)

Pot, smrad a Nové Dillí (Bloodywood)

Václav Valtr | Články / Reporty | 16.03.2023

Rychle rostoucí legenda indických folk-metalistů Bloodywood je evidentně silným lákadlem, jenže když se pražské Rock Café vyprodá, nejde o nejpřívětivější místo. Fronty u šaten a vstupu člověk snadno zkousne, ale nepříliš šťastné řešení klubu, kde na nízké pódium je vidět jen z bezprostřední blízkosti, vedou k dilematu: být v kotli a vidět kapelu, nebo být o kus dál a spokojit se jen s hudbou? Na předkapelu zkouším kompromisní řešení, postávám někde uprostřed a poskakováním na špičkách se snažím užít si něco z krátkého, leč úderného vystoupení brightonských Lake Malice.

Jejich show pulsuje metalcorem, gothic metalem, industrialem a dalšími vlivy běžně se schovávajícími pod nálepkou alternativního metalu. Mladá nadějná kapela zatím oficiálně vydala jen čtyři tracky, ale už stihla předskakovat Zeal & Ardor, InVisions nebo Hacktivist. Vystoupení, ač energické, trpělo rozkolísaným hlasovým projevem zpěvačky, která suverénní scream prokládala méně suverénním zpěvem, ale nešlo o nic, co by jim zásadně pošramotilo reputaci. Pro zvídavé posluchače příjemný, našláplý začátek, který přešel v nepříliš příjemné čekání na hlavní událost večera.

Třicet minut na přestavbu znamenalo radikální zvýšení teploty a absenci vzduchu. Po příchodu skupiny šel ale veškerý diskomfort stranou, protože bylo najednou velice snadné na něj zapomenout. Nabušená šestičlenná parta z Nového Dillí okamžitě naprala do rozjařených diváků nekompromisní show, jen basák hrál, ze zdravotních důvodů, od zvukaře.

Bloodywood začínali s metalovými covery Eda Sheerana, Ariany Grande nebo Nirvany, nicméně i ve své humorné poloze si vybudovali charakteristický zvuk, který posluchačům učaroval. Loni vydali debut Rakshak s původními věcmi a ten také nabídli pražskému publiku. Bloodywood nezapřou inspirační zdroje jako Rage Against the Machine nebo Linkin Park, drsný zpěv v hindštině i pandžábštině je kombinován s agresivním rapem a vše je notně okořeněno indickými nástroji, bubnem dhol či flétnou, i specifickou rytmikou. To činí z jejich skladeb reminiscenci na zlatou éru nu-metalu, ale přitom zůstávají dostatečně sví na to, aby zaujali i dnešního posluchače.

Bloodywood si totiž od svých vzorů berou nejen energii a hudební výraz, ale také angažovanost – texty se věnují tématům jako znásilnění, boj s depresí nebo propojování náboženství a politiky, kapela se angažuje v kampaních i humanitární pomoci. V průběhu koncertu neopomíjejí své písně uvést a vysvětlit jejich motivace. Zatímco z desky či klipu si cynický Středoevropan odnese jen přezíravé povzdechnutí, naživo je kapela zcela upřímná a krom perfektního provedení setu se plně soustředí na předání poselství, a tak nebyla o zvednuté pěsti nouze.

Nechyběl moshpit a masa těl přelévající se z jedné strany sálu na druhou. Hned po první skladbě to vypadalo, že teplota, vlhkost, a co si budeme nalhávat, i smrad stouply na neúnosnou míru. Kapele to nenuceně vytvořilo kulisu rozpálených ulic Nového Dillí a po devíti skladbách přišel přídavek v podobě populárního tracku Ari Ari. Srdečné rozloučení pak ukončilo vydatný, více jak hodinový zážitek, kdy vděčné publikum hřímalo indické i anglické texty a odměňovalo Bloodywood zaslouženým potleskem. Odcházeli jsme poučeni, že cynismus je před upřímností bezbranný.

Info

Bloodywood (in) + Lake Malice
14. 3. 2023 Rock Café, Praha

foto © se souhlasem Bloodywood

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Přátelství, co nestárne (Justice)

Kristina Kratochvilová 25.12.2024

Justice sice zestárli o jednadvacet let, v Max-Schmeling-Halle, kam jsme se přijeli podívat na show, kterou dovezou na Colours, to rozhodně vidět nebylo.

V samotách i v davu (Letní kapela)

Tomáš Jančík 15.12.2024

„Jako pes, pes,“ ozývá se šeptem z publika. Švejdík přichází přes červeně nasvětlené pódium a hlasům jejich slova oplácí.

Sonda za obzor

Viktor Hanačík 11.12.2024

Monumentální klenby připomínají sakrální chrámy. Čtyři reproduktory v rozích a čtyři výkonné lasery na vysokých stativech...

Čočkový dortík (Blixa Bargeld & Teho Teardo)

Viktor Palák 08.12.2024

Střih, více než deset let poté vyprodávají oba hudebníci Archu a koncert znovu začíná Bargeldovým žlučovitým máváním směrem ke zvukaři, který nejprve nemá svůj den.

Predĺžený víkend sónických rituálov (Next Festival 2024)

Richard Michalik 03.12.2024

Hudba dokáže otvárať nové perspektívy, ktoré neustále potrebujeme ohýbať, a NEXT si je toho veľmi dobre vedomý. Report.

Andalusian Crush (Monkey Week 2024)

Michal Pařízek 30.11.2024

Sevilla. Město plné barev, chutí a života, vonící po všudypřítomných pomerančích. Tamní showcase festival se svému městu podobá...

Sonické prostory ve světle minimalismu (Sonda 2024)

Viktor Hanačík 28.11.2024

Bylo to na hraně mozkové kapacity, hrozilo smyslové přetížení a nevolnost. Být snímek kratší, získal by si zřejmě pozitivnější přijetí, bez nežádoucích somatických následků.

Chvilky transcendence (Roomful of Teeth)

Jan Starý 20.11.2024

Mnohokrát oceněné těleso, ze kterého vyšla také hvězdná skladatelka Caroline Shaw, se představilo u nás vůbec poprvé a očekávání potvrdila i vyprodaná kapacita.

Postřehy v modré (Blues Alive 2024)

Jiří V. Matýsek 19.11.2024

„Blues je umírající žánr,“ řekl mi v rozhovoru před osmadvacátým ročníkem festivalu Blues Alive jeho booker a majitel Štěpán Suchochleb... Jak se to vezme.

Jenny chce byť strojom (Jenny Hval)

Ema Klubisová 19.11.2024

I Want to Be a Machine nie je o performance a ukážke jej novej hudby. Pozýva nás bližšie, k svojim mentálnym pochodom, chybám počas písania a myšlienkovým odbočkám.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace