Články / Rozhovory

Zagami Jericho aneb dospívání v internetových kulisách města

Zagami Jericho aneb dospívání v internetových kulisách města

Jakub Béreš | Články / Rozhovory | 04.06.2017

Ještě nemá ani maturitu, ale už stihla vydat album City Is My Church, se kterým to dotáhla na nominaci pro Objev roku cen Vinyla. Její deska je nasáklá barvitou internetovou kulturou, ozvěnami osmdesátkového synthwavu, cyberpunkem, ale také současnou podobou future popu, kterou Zagami Jericho naposlouchává z labelu PC Music. Deska však zůstává především vyprávěním o dospívání v kulisách jednoho města a nekonečna internetových možností. Vinylu si sice neodnesla, ale společně s divokou kartou ve Startéru Radia Wave si připravila solidní základ pro únik z online bubliny do reálného světa.

Sedím v jedné z kaváren na Národní třídě. Zagami mezitím dobíhá z jiné, do té s příhodným názvem, kterou si sama vybrala jako místo setkání. Otázku na její umělecké jméno tedy odkládám na neurčito a během ladění diktafonu v rušném Jerichu zjišťuju, že Zagami nečte žádná hudební média, Full Moon nevyjímaje. A tak jí ukazuju lednové číslo s krátkou recenzí její desky. A zatímco si ji Zagami fotí na Instastories, zapínám nahrávání.

V článku, který jsem ti právě ukázal, Karel Veselý píše, že kdyby u nás fungoval hudební byznys, tak by se kolem tebe začali slétávat manažeři a média by začala psát o české Grimes. Jaký je tvůj kontakt s hudebním byznysem?
Bylo mi jasné, že někdo dřív nebo později Grimes vytáhne… Měla jsem obrovské štěstí, že si mě našla moje manažerka Anežka. Ona řeší všechny věci kolem, takže já žádný kontakt s hudebním průmyslem nemám. Prý jí někdo poslal moji hudbu a ona hned věděla, že jsem pro ni to pravé a že mě chce zastupovat.

Kolik máš za sebou koncertů?
Ty jo! Jeden, dva… asi tři. Jeden byl v Chapeau Rouge v rámci studentského festivalu. Pak jsem hrála na další studentské akci v MeetFactory, ale to nerada počítám mezi oficiální koncerty, protože byl hrozně ozvučený. Ten poslední byl ve Futuru, kde se i natáčelo pro televizi.

Kdy tě napadlo vydat se na sólovou dráhu?
Nikdy jsem nepřemýšlela nad tím, že bych si udělala kapelu nebo dlouhodobější projekt. Mě totiž hrozně obtěžuje s někým spolupracovat. Jednorázové spolupráce jsou v pohodě, ale delší ne. Nejde ani tak o čas, jako o to, že mám zatím dostatek svých nápadů i schopností.

Kde jsi je získala?
Táta je hudebník. Působil v kapele Datwerk a dělal hlavní hudební motivy do první Mafie. Měli jsme doma studio a klávesy, takže jsem v tom prakticky vyrůstala.


Takže tě lákalo vyzkoušet si pracovat v hudebních programech kvůli němu?
Kvůli němu asi ne. Šlo o to, co ty nástroje umí. Třeba maminka krásně šije, takže jsem jako malá pořád létala od stroje, kde jsem si šila plyšáky, ke klávesám, které mě nakonec chytly více, když jsem zjistila, že mi to jde. Jeden rok jsem chodila na klavír, ale to nevydrželo, prakticky neumím noty. Se softwarem jsem se naučila sama. Když jsem něco nevěděla, tak jsem se zeptala táty, ale rozhodně to nebylo tak, že by celou dobu stál za mnou. Všechno je stoprocentně moje práce.

Jak tě napadlo vydat se směrem k synthwavu?
To je docela ošemetné, protože já synthwave nevnímám jako hudební směr, ale jako komplexní estetiku a internetový movement. Rozhodně to není žánr nebo věc, u které bych chtěla zůstat napořád. Synthwave společně s Hotline Miami, která to celé nakopla, mi hluboce promluvily do duše. Osmdesátky, oblečení a neony pro mě najednou byly nejlepší cestou. Album je sice laděné tímhle směrem, ale určitě u toho nezůstanu.

Máš už další nápady?
Zrovna dělám na EP, kde budou tři songy. Bude to… no, pořád hodně popové, protože pop poslouchám hodně a nemůžu ho ve své tvorbě ignorovat. Zároveň se ale snažím míchat do něj noise a méně libozvučné zvuky. Jde mi o kontrast. Chci používat známou strukturu, ale přidávat do ní věci, které si člověk na MTV neposlechne.

Co za hudbu máš zrovna v telefonu?
Teď hodně poslouchám label PC Music. Mám tam třeba úžasnou věc Friday Night od GFOTY, kterou můžu jet třeba desetkrát za sebou. Je to hrozně veselé, hudebně skvěle udělané, ale zároveň ironické jako celý PC Music… Ale mám zrovna nový telefon, takže tam toho moc nemám. Vlastně ještě pár věcí od Grimes.

Celý rozhovor hledejte v magazínu Full Moon #71.

Info

Zagami Jericho
www.zagamijericho.bandcamp.com

živě: Praha žije hudbou 2017
8. - 10. 6. 2017 Praha
www.facebook.com/prahazijehudbou
www.prahazijehudbou.cz

foto © žakelýna

Komentáře

Pro možnost psaní komentářů se přihlašte nebo zaregistrujte.

Relevantní články

Czech Metal Studies: Metal se dá zkoumat

Abbé 06.11.2024

Přibližně hodinový blok se na Brutal Assault setkal s poměrně živým zájmem, přestože byl prostor vydýchaný už kolem jedné odpoledne. Rozhovor.

David Boháč (NOC6): Klubovnu nám svěřili na dva roky

Mariia Smirnova 03.11.2024

V rozhovoru nám David prozradí nejen detaily příprav, ale i další akce, na které se těší – a nakonec i to, jaký je jeho nejoblíbenější drink na šestce.

Jim Luijten, Micha Zaat (Tramhaus): Utéct hned na začátku

Klára Řepková 23.10.2024

Z covidové karantény vzniklé uskupení se na něm střemhlavě vzdaluje od všech vnějších i osobních škatulek.

Brendan Canty (The Messthetics): Hraní naživo je nejlepší balzám na nafouklé ego

Banán 09.10.2024

Brendan Canty byl zakládajícím členem Fugazi. Nyní je jeho hlavní hudební radostí kapela The Messthetics. Rozhovor.

Rasťo Rusnák (Kolowrat): Nové piesne vznikali pomaly

Štěpán Bolf (A.M.180) 07.10.2024

Před devíti lety oznámili košičtí Kolowrat pauzu, která se mohla zvenčí jevit jako úplný konec jedinečné kytarové kapely. Teď jsou zpátky. Rozhovor.

Red Fang: Pivo a bulšit

Abbé 03.10.2024

Parta ochmelků převrtá spousty vypitých piksel od piva na zbraně a brnění, aby srovnala účty s protivnými fantazáky, načež utrží jak černý rytíř v Monty Pythonovi a Svatém grálu spousty…

Jakub Nový (Prague Music Week): Velkou mezeru vidím ve vzdělávání

redakce 30.09.2024

Akce rovněž nabídne příležitosti pro networking mezi umělci a profesionály a představí veletrh s firmami z hudebního sektoru. Programový ředitel nám o tom řekl více.

Midirama (Fuchs2): Musí tam být oheň!

Libor Galia 26.09.2024

Jeden z nových bookerů pražského Fuchs2 je DJ s více než dvacetiletou historií, který se před několika lety stal i producentem. Set v kolumbijském lochu?

Mikuláš Svoboda (HYB4): Přivézt Sungazer je splněný sen

Mariia Smirnova 24.09.2024

Dostal Sungazery do Česka. “Líbí se jim atmosféra Kampusu, rádi se sem vrací,” říká dramaturg hudební sekce Mikuláš Svoboda.

Vlzques (Fuchs2, Swine Daily): Baile Funk jednoducho milujem

Libor Galia 05.09.2024

Jeden z dramaturgů klubu Fuchs2 se rozhodl přinést do pražské klubové scény svěží vítr, nové žánry a neotřelé hudební experimenty s pulzujícími rytmy Latinské Ameriky. Rozhovor.

Offtopic

Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Souhlasím Další informace